• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ۱۰ روستای پادنا در دستور کار است

  • کد خبر : 17536
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ۱۰ روستای پادنا در دستور کار است

در جلسه پسماند سمیرم عنوان شد: متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ده روستای پادنا در دستور کار است. مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران منطقه پادنا شهرستان سمیرم از اجرا برنامه متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ده روستای پادنا شهرستان سمیرم خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ حسین باباملکی در جلسه پسماند شهرستان سمیرم که در […]

در جلسه پسماند سمیرم عنوان شد: متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ده روستای پادنا در دستور کار است.
مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران منطقه پادنا شهرستان سمیرم از اجرا برنامه متمرکزسازی جایگاه دفن زباله ده روستای پادنا شهرستان سمیرم خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ حسین باباملکی در جلسه پسماند شهرستان سمیرم که در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم برگزار شد، اظهار داشت: منطقه پادنا شهرستان سمیرم از جمله مناطق گسترده شهرستان سمیرم است که از مزیت پراکندگی روستاها برخوردار است.
مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران شهرستان سمیرم افزود: در حالیکه پراکندگی روستاها برای هر منطقه یک نقطه قوت گردشگری و تفریحی است، ساماندهی زباله و دفن استاندارد زباله خود عاملی بسیار اساسی برای پاکیزه‌سازی محیط و جذب گردشگر است.
وی با بیان اینکه جایگاه دفن زباله منطقه پادنا در قسمت پادنای وسطی به‌صورت متمرکز انجام می‌شود، اذعان داشت: هر چند در پادنای وسطی از کارگران زباله استفاده می‌شود، ولی هنوز وضعیت جایگاه دفن زباله و همچنین شیوه دفن و معدوم‌سازی زباله پادنای وسطی در حد استاندارد نیست.
این مسئول معدوم‌سازی و آتش‌زدن زباله را شیوه‌ای رایج برای زباله پادنای وسطی ذکر کرد و تصریح نمود: این در حالیست که عملیات دفن و معدوم‌سازی زباله در پادنای سفلی غیر متمرکز و جداگانه برای هر محل در دستور کار است.
باباملکی ادامه داد: روستای کیجه نیز از جمله روستاهای بخش پادنا شهرستان سمیرم است که هنوز از خدمات و حضور دائمی یک دهیار مصوب برخوردار نیست و به همین علت است که زباله تولید شده در این روستا جمع‌آوری نمی‌شود.
وی متذکر شد: در حالیکه وجود دهیاری در هر روستا یک شرط مهم برای روستایی آباد و پاکیزه است، منطقه پادنا شهرستان سمیرم برای ۱۰ روستای این منطقه که فاقد جایگاه متمرکز دفن زباله هستند، درخواست متمرکزسازی جایگاه دفن زباله را نموده است.
این مدیرعامل در بخشی دیگر از سخنان خود از نهادینه شدن موضوع بهای خدمات و جمع‌آوری زباله در بخش دناکوه خبر داد و اضافه کرد: سنوات قبل این مسأله به خوبی در بخش دناکوه اجرا شدو از ثمرات آنهم می‌توان به جمع‌آوری مطلوب زباله از مبدأ اشاره کرد.
حسین باباملکی همچنین از جمع‌آوری زباله بیشتر روستاهای جنوب شهرستان سمیرم یک روز در هفته سخن گفت و با اشاره به اینکه زباله‌های تولید شده روستای بیده نیز ۲ روز در هفته جمع‌آوری می‌شود، خاطر نشان ساخت: این شیوه عملکرد مورد رضایت مردم و مسئولین شهرستان سمیرم نیست.
وی راهکار بلندمدت برای بهبود وضعیت زباله بخش دناکوه و بخش پادنا را اجرای مفاد طرح جامع برشمرد و متذکر شد: در بخش تصمیمات بلندمدت ساماندهی زباله، مسئولین پادنا مجوز را کسب کرده‌اند و این در حالیست که بخشدار بخش دناکوه هنوز موفق به دریافت مجوز در این رابطه نشده است.
وی به اقدامات مشترک حوزه زباله شرکت تعاونی دهیاران پادنا با بخش در گذشته نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در ۵ نقطه نورآباد، بیده، کهنگان، شهید و کیفته دفن زباله در حال جریان است و این عملیات به فعالیت کارگران انفرادی میسر شده است.
مدینه صابری/خبرنگار خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=17536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.