• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
1

ماهی تازه چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • کد خبر : 9080
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
ماهی تازه چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدرس دانشگاه گفت:در مواردی مشاهده شده است که به دلیل بعد مسافت، برخی از خودروهای یخچال دار برای صرفه جویی در مصرف سوخت اقدام به قطع سیستم‌های سرمایشی خود کرده و عامل فساد آبزیان می‌شوند. محمد لطفی زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به شرایط خرید آبزیان در فصل گرما، افزود: در میان اقلام […]

seyd_sayadi_mahi_abziyan_shilatمدرس دانشگاه گفت:در مواردی مشاهده شده است که به دلیل بعد مسافت، برخی از خودروهای یخچال دار برای صرفه جویی در مصرف سوخت اقدام به قطع سیستم‌های سرمایشی خود کرده و عامل فساد آبزیان می‌شوند.
محمد لطفی زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به شرایط خرید آبزیان در فصل گرما، افزود: در میان اقلام پروتئینی آبزیان بیشترین قابلیت فساد پذیری را دارند به همین دلیل این محصول در میان دامپزشکان به غذای بحرانی معروف است.
مدیرمسئول سابق مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور با تاکید بر توجه مصرف کنندگان در زمان خرید این محصول پروتئینی، ادامه داد: در زمان خرید انواع آبزیان و ماهی تازه باید به چند نکته توجه کرد که مهم ترین آن مراجعه به مکان‌هایی است که مجوز‌های لازم را از سازمان دامپزشکی دریافت کرده باشند و آن را در مغازه خود نصب کنند.
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: ماهی تازه دارای پوستی سالم و شفاف است و حالتی ارتجاعی دارد.
وی تصریح کرد: برای بررسی ارتجاعی بودن ماهی کافی است که با انگشت به بدن ماهی فشار آورد در صوتی که جای انگشت بر روی پوست ماهی نماند و بلافاصله به شکل اولیه خود برگردد این ماهی از کیفیت لازم برخوردار است.
لطفی زاده یادآورشد: چشم ماهی تازه وسالم بر آمده و محدب است و مردمکی روشن دارد.

این مدرس دانشگاه گفت: آبشش ماهی تازه، قرمز رنگ بوده و بوی دریا و علف های دریایی می‌دهد، بنابر این آب شش ماهیان فاسد تیره رنگ و دارای بوی نامناسب است.
لطفی زاده خاطر نشان کرد: فلس ماهی تازه به راحتی با دست کنده نمی‌شود و محل دفع فضولات آن بسته است. ماهی‌ای که مخرجی برآمده و ورم کرده دارد از کیفیت لازم برخوردار نیست.
تردید در سلامت ماهیان تازه جنوب
این مدرس دانشگاه اظهار داشت: به دلیل بعد مسافت انتقال ماهی از جنوب کشور به شهری مانند تهران به مصرف کنندگان توصیه می‌شود که در خرید این محصول توجه ویژه داشته باشند و ترجیحا اقدم به خرید ماهی منجمد کنند.
وی تاکید کرد: برای حمل ماهی تازه جنوب باید از هواپیما یا خودروهای سردخانه دار استفاده کرد اما به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل هوایی و مصرف سوخت خودرو‌های یخچال دار، در رعایت استاندارد‌های لازم جای تردید است.
لطفی زاده در پایان گفت: در مواردی مشاهده شده است که به دلیل بعد مسافت برخی از خودروی‌های یخچال دار برای صرفه جویی در مصرف سوخت اقدام به قطع سیستم‌های سرمایشی خود کرده و عامل فساد آبزیان می‌شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.