• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

ماموریت محیط زیستی دبیرکل سازمان ملل

  • کد خبر : 15210
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
ماموریت محیط زیستی دبیرکل سازمان ملل

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس قطعنامه سازمان ملل که چند ماه پیش اعلام شد، دبیرکل این سازمان ماموریت یافت تا وضعیت گرد و غبار در جهان را بررسی کند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ معصومه ابتکار با تاکید بر اهمیت مقابله با پدیده […]

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس قطعنامه سازمان ملل که چند ماه پیش اعلام شد، دبیرکل این سازمان ماموریت یافت تا وضعیت گرد و غبار در جهان را بررسی کند.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ معصومه ابتکار با تاکید بر اهمیت مقابله با پدیده گرد و غبار در منطقه و جهان اظهار کرد: ایران پیشنهاد تاسیس صندوق منطقه ای مقابله با گرد و غبار را داده بود که با مخالفت برخی از کشورهای منطقه، شکل نگرفت.
وی افزود: اما به جای آن چند ماه پیش قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد که بر اساس آن به دبیرکل این سازمان ماموریت داده شد تا بررسی هایی در ارتباط با وضعیت گرد و غبار در جهان انجام دهد و گزارش آنرا همراه با پیشنهادات کافی برای مقابله با گرد و غبار به مجمع عمومی ارائه کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این قطعنامه مورد تصویب قرار گرفت و این ماموریت به دبیر کل سازمان ملل محول شد، علاوه بر آن مساله گرد و غبار در دومین اجلاس جهانی محیط زیست که به زودی در نایروبی برگزار می شود نیز در دستور کار قرار گرفته است و یک نشست ویژه یا یک قطعنامه یا بیانیه ای در این مورد خواهیم داشت.
ابتکار تاکید کرد: پیشنهاد و درخواست ایران بود که موضوع گرد و غبار به طور تخصصی و ویژه در اجلاس جهانی محیط زیست مورد توجه قرار گیرد که بر این اساس در دستور کار اجلاس جهانی محیط زیست قرار گرفته است که امیدواریم یک موضع بین المللی و جهانی در ارتباط با مساله گرد و غبار شکل گیرد چون روز به روز هم وقوع و هم کشورهایی که تحت تاثیر گرد و غبار قرار می گیرند، بیشتر می شود و انسان هایی که از این پدیده رنج می برند نیز افزایش می یابند.
معاون رییس جمهوری گفت: مساله گرد و غبار هم کانون های داخلی دارد و هم منطقه ای که باید به هر دو موضوع رسیدگی کنیم، بر این اساس برای کانون های داخلی نیز برنامه ریزی کرده ایم و در دولت یازدهم این مساله مورد توجه جدی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر احیای تالاب های کشور افزود: تالاب جازموریان به تنهایی سهمی حدود ۲۰ درصدی در پدیده گرد و غبار کشور دارد که احیای این تالاب به عنوان یکی از کانون های اصلی گرد و غبار در منطقه مرکزی و جنوبی ایران جزو برنامه های اصلی سفر اخیر رییس جمهوری به کرمان بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مطالعات جازموریان آغاز شده است و باید بنا به نتایج آن اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.