• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

لزوم تامین بذور سبزی و صیفی در کشور

  • کد خبر : 4403
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

وزیر جهادکشاورزی گفت: از آنجایی که بخش قابل توجهی از بذور سبزی و صیفی مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود، ضروری است برنامه لازم به منظور تامین بذور یاد شده در کشور صورت بگیرد. به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی پیامی را به مراسم بزرگداشت روز پژوهش و رونمایی از پنج دستاورد […]

وزیر جهادکشاورزی گفت: از آنجایی که بخش قابل توجهی از بذور سبزی و صیفی مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود، ضروری است برنامه لازم به منظور تامین بذور یاد شده در کشور صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی پیامی را به مراسم بزرگداشت روز پژوهش و رونمایی از پنج دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی ارسال کرد که این پیام در ابتدای این مراسم خوانده شد.

در این پیام آمده است: اندیشه ورزی و تدبیر در حوزه کشف حقایق و شناخت پدیده ها راه نفوذ به جهان پررمز و راز خلقت است که ما را به سمت پژوهش رهنمون می کند. پژوهش فعالیتی منظم، منطقی و سیستماتیک برای دستیابی به دانش نو، درک و حل مسائل و تصمیم گیری های خردمندانه است.

امروزه هیچ اقدامی بدون پژوهش و فناوری نمی‌تواند تکاملی و پویا باشد، بر این اساس است که پژوهش به عنوان دغدغه مسئولین مملکتی مطرح بوده و هفته ای به آن اختصاص داده شده است.

فرا رسیدن هفته پژوهش فرصتی را فراهم می کند تا بار دیگر توجهات به سمت ارزش‌های والای پژوهشگران جلب شود. هفته پژوهش امسال در سایه ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری متمایز از سال‌های پیش است.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده بود بخش کشاورزی از این افتخار برخوردار است که از جنبه تاریخی و چه از جنبه تاثیر و نفوذ بالنده ترین ناوگان پژوهش‌های کاربردی در خود جای داده و بنیان علوم و فنون متعددی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در کشور بنا نهاده است.

وزارت جهادکشاورزی با عنایت به امکانات و تجهیزات موجود در موسسات و مراکز پژوهشی در سطح کشور و پژوهشگران صاحب نظر گام‌های موثری را در ارتقای بخش برداشته و انتظار می رود با نوسازی و نظام پژوهش در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی زمینه ارتقای بخش کشاورزی و منابع طبیعی را بیش از پیش فراهم کند.

حجتی در بخش دیگری از پیام خود اضافه کرده است: پژوهش‌های بخش کشاورزی از ویژگی های متمایزی نسبت به انواع پژوهش ها برخوردار است. پژوهشگران این بخش علاوه بر تولید علم در عالی ترین سطوح، رسالت تجاری سازی نتایج پژوهش تا سفره را نیز را برعهده دارد.

در بخش دیگری از این پیام ذکر شده است که با توجه به وظیفه مندی وزارت جهاد کشاروزی در تامین غذای جامعه نکاتی به شرح زیر تاکید می شود.

۱- با توجه به تغییرات اقلیمی و نوسانات به وجود آمده در نزولات جوی و پارامترهای اقلیمی شایسته است سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن برنامه ریزی به منظور پاسخ گویی به نیازهای بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تعریف موضوعات پژوهشی نیازهای پژوهشی بخش های اجرایی در شرایط آتی را تامین کند.

۲- تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از محققان و پژوهشگران و همکاری با کلیه دستگاه های مسئول از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان محیط زیست کشور.

۳- از آنجایی که بخش قابل توجهی از بذور سبزی و صیفی مورد نیاز کشور از خارج تامین می شود، ضروری است برنامه لازم به منظور تامین بذور یاد شده در کشور صورت بگیرد.

۴- با عنایت به محدویت منابع آبی و نیاز روز افزون کشور به مواد غذایی، لازم است با همکاری معاونت‌های اجرایی، وزارتخانه و سازمان جهادکشاورزی استان‌ها بسته های نرم افزاری افزایش عملکرد به ازای واحد آب مصرفی برای مناطق مختلف کشور تهیه شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان پیام خود هفته پژوهش را به همه پژوهشگران کشور به ویژه پژوهشگران بخش کشاورزی تبریک گفته است.

محمود حجتی برای شرکت در اجلاس سازمان‌های همکاری شانگ‌های در قزاقستان به این کشور سفر کرده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.