• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

لاریجانی: زمینه اقامت جوانان در روستاها باید با توسعه صنایع جدید فراهم شود

  • کد خبر : 12691
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
لاریجانی: زمینه اقامت جوانان در روستاها باید با توسعه صنایع جدید فراهم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با توسعه صنایع جدید زمینه اقامت جوانان در روستا فراهم شود، گفت: چرخه اقتصادی روستاها باید به صورتی طراحی شود که اقتصاد آنها بچرخد و دیگر انگیزه ای برای مهاجرت به شهرها وجود نداشته باشد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از خانه ملت، […]

larijani_2رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با توسعه صنایع جدید زمینه اقامت جوانان در روستا فراهم شود، گفت: چرخه اقتصادی روستاها باید به صورتی طراحی شود که اقتصاد آنها بچرخد و دیگر انگیزه ای برای مهاجرت به شهرها وجود نداشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح گاز رسانی روستای قمرود قم در جمع خبرنگاران افزود: روستاها یک منبع کشاوزی برای قم هستند و نیازهای شهر را رفع می کنند؛ بنابراین باید به تقویت امور زیربنایی روستاها مانند گاز، برق، آب و جاده توجه شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انشاءالله تا ۲ سال آینده به کل روستاهای قم گازرسانی خواهد شد.
لاریجانی افزود: اکثر روستاهای قم از آب آشامیدنی برخوردار هستند؛ تنها چند روستا در زمینه آب شرب پایدار مشکل دارند که این موضوع نیز رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار منابع مالی از صندوق توسعه ملی و همچنین منابع مالی نیز از ماده ۱۸۰ قانون برنامه برای آبرسانی به روستاها هزینه خواهد شد و انشاءالله مشکل آبرسانی چند روستای مذکور قم تا پایان سال ۹۵ حل خواهد شد در این زمینه از استاندار می خواهم پیگیری های لازم را انجام دهد.
رئیس نهاد قانونگذاری افزود: زمانی که شرایط اقتصادی فراهم نباشد زمینه مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم می شود؛ بنابراین باید با ایجاد صنایع جدید در روستا که البته نیاز به سرمایه گذاری های خاص دارد زمینه اشتغال زایی در روستا فراهم شود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع بومی گفت: به طور مثال گسترش صنعت فرش در روستاها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه امکان تجارت در زمینه فرش فراهم می شود؛ توصیه می کنم قالیبافان با روحیه بیشتری کار کنند، انشاءالله در آینده صادرات فرش بهتر خواهد شد، قم نیز در این زمینه می تواند پایگاه باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز همچنین دو طرح بزرگ عمرانی دیگر را در استان قم افتتاح کرد.
پروژه بهسازی و آسفالت محورهای روستایی دهستان «قمرود» برای ارتقای سطح کیفی مسیر و کاهش قابل توجه میزان تصادفات و افتتاح سالن ورزشی «قمرود» از طرح هایی بود که توسط علی لاریجانی افتتاح شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.