• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
5

قیمت کود شیمیایی تغییر نمی‌کند

  • کد خبر : 9234
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
قیمت کود شیمیایی تغییر نمی‌کند

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت‌های پتروشیمی اخیرا نسبت به افزایش قیمت کودهای شیمیایی بر اساس قیمت جهانی اقدام کرده‌اند اما اجازه افزایش قیمت به آن‌ها داده نشد و امسال کودهای شیمیایی با همان قیمت‌های سال گذشته عرضه می‌شوند. به گزارش ایسنا در خوزستان، علیرضا ولی امروز – دوشنبه – در نشستی خبری اظهار […]

koodمدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت‌های پتروشیمی اخیرا نسبت به افزایش قیمت کودهای شیمیایی بر اساس قیمت جهانی اقدام کرده‌اند اما اجازه افزایش قیمت به آن‌ها داده نشد و امسال کودهای شیمیایی با همان قیمت‌های سال گذشته عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا در خوزستان، علیرضا ولی امروز – دوشنبه – در نشستی خبری اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مسئولیت تامین نهاده‌های کشاورزی از جمله کود مغذی گیاه، بذر، سم و مکانیزاسیون کشاورزی را بر عهده دارد که در چند سال اخیر بخشی از ماموریت‌های این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد. توزیع سم به طول کلی به بخش خصوصی واگذار شده و تامین مکانیزاسیون را شرکت توسعه مکانیزاسیون کشور بر عهده گرفته است.

وی افزود: امروز بخش عمده‌ای از بذر گندم و جو که از استراتژیک‌ترین محصولات هستند، توسط کشاورزان تولید و تنها یک سوم آن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: تلاش ما این است با واگذاری برخی فعالیت‌ها، نهادهای صنفی و خصوصی کشاورزی را تقویت کنیم و امیدواریم این ماموریت به نحو شایسته‌ای و با هدف تامین نیاز کشاورزان انجام شود.

ولی عنوان کرد: تامین مواد مغذی گیاه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهاده‌ها که نقش مهمی در افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی دارد، بر عهده این شرکت است و سالانه بخشی از این نهاده وارد و بخشی دیگر از طریق تولیدات داخلی تامین و بین کشاورزان عرضه می‌شود.

وی اظهارکرد: میزان مورد نیاز کودهای شیمیایی بر اساس نوع منطقه و خاک مشخص و پس از بررسی میزان، به کشاورزان داده می‌شود. امسال ۴۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن شامل کودهای شیمیایی و غیر شیمیایی تامین شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به این میزان کود تامین شده دیگر مشکلی در زمینه کود نداریم و بخش زیادی از این کودها از تولیدات کارخانجات داخلی است و در این راستا تفاهم نامه‌ای با تشکل‌های تولیدکننده کودهای شیمیایی امضا شده است که با افزایش تولیدات خود سالانه ۱۰ درصد از واردات کودهای شیمیایی را کاهش دهیم.

وی گفت: امسال تمام کودهای شیمیایی به جز کود پتاس از تولیدات داخلی تامین شده است، زیرا این نوع کود گران و در کشورهای دیگر بسیار کم تولید می‌شود. کودهای فسفاتی نیز به میزان زیادی در انبارها ذخیره سازی شده است.

ولی ادامه داد: همچنین کود اوره که از استراتژیک‌ترین نوع کودها است، در سال‌های گذشته به طور کامل از بازارهای خارجی تامین می‌شد. خوشبختانه کارخانجات داخلی اقدام به تولید این نوع کود کرده‌اند که تولید آن‌ها به ۴.۵ میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به عرضه کودهای غیر استاندارد در بازار گفت: به دلیل عرضه کودهای غیر استاندارد در بازار کودهایی توصیه می‌شوند که بر چسب شرکت آب و خاک کشور را داشته باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.