• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

قیمت گوجه فرنگی کاهش، پیاز متعادل و نارنگی افزایش یافت

  • کد خبر : 14509
  • ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
قیمت گوجه فرنگی کاهش، پیاز متعادل و نارنگی افزایش یافت

انبار کردن پیاز سبب افزایش قیمت شده است که با ورود محصول چابهار و بندرعباس ، متعادل می شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از صدا وسیما، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی افزود: پیاز در مناطقی مثل آذربایجان (بناب و مراغه) و اصفهان تولید می شد که در این مناطق […]

mahsoolat_miveh_2انبار کردن پیاز سبب افزایش قیمت شده است که با ورود محصول چابهار و بندرعباس ، متعادل می شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از صدا وسیما، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی افزود: پیاز در مناطقی مثل آذربایجان (بناب و مراغه) و اصفهان تولید می شد که در این مناطق برف آمده است و در شرایط سرما پیاز سالم می ماند.

وی ادامه داد: کشاورزان این مناطق به دلیل اینکه می توانند در سرما، پیاز را انباری نگه دارند، وارد بازار نمی کنند.

مهاجران با اشاره به اینکه دلیل گرانی پیاز در بازار نگهداری کشاورزان است، گفت: تا ۲۰ روز آینده پیاز از چابهار و بندرعباس وارد بازار می شود و قیمت های بازار را متعادل می کند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در نگهداری این پیازها اشتباه می کنند افزود: وقتی پیاز نو وارد بازار می شود دیگر مردم پیازهای کهنه را خریداری نمی کنند و این کشاورزان خودشان ضرر می کنند.

مهاجران قیمت پیاز بازار را هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد.
وی همچنین افزود: با ورود محصول گوجه فرنگی های چابهار و بوشهر به تدریج قیمت ها متعادل می شود. بعد از ورود این گوجه فرنگی ها به بازار میزان عرضه و تقاضا قیمت آن را مشخص می کند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای در بازار را ۴ هزار تومان و گوجه فرنگی بوته ای را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.
مهاجران گفت: بعد از شب یلدا قیمت پرتقال ۵ درصد کاهش داشته و قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال شمال بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

وی درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت نارنگی نیز گفت: نارنگی ساری که در بازار موجود بود تمام شده است و از این به بعد نارنگی بندرعباس که بسیار مرغوب است وارد بازار می شود.

مهاجران افزود: نارنگی بندرعباس در حال حاضر با قیمت ۸ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت هر کیلوگرم موز ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان، کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، خرمالو ۴ هزار و تا ۷ هزار تومان، گریپ فروت قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، انار ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، خیار بوته ای ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار درختی ۳ هزار تومان  و سیب زمینی ۶۵۰ تا هزار و ۱۰۰ تومان است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.