• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

قوانین بازدارنده نیست / مجازات پایین است

  • کد خبر : 4152
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۵۲

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: برخورد جدی با متخلفین منابع طبیعی وجود ندارد و پایین بودن شدت مجازات سبب می شود که قاچاقچیان و تخریب کنندگان عرصه های ملی روز به روز گستاخ تر شده و مامورین منابع طبیعی را به شدید ترین وجه مصدوم نمایند. سرهنگ پاسدار قاسم سبزعلی صبح امروزدر […]

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: برخورد جدی با متخلفین منابع طبیعی وجود ندارد و پایین بودن شدت مجازات سبب می شود که قاچاقچیان و تخریب کنندگان عرصه های ملی روز به روز گستاخ تر شده و مامورین منابع طبیعی را به شدید ترین وجه مصدوم نمایند.
سرهنگ پاسدار قاسم سبزعلی صبح امروزدر گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیام طبیعت افزود: اگر قوانین موضوعه از بازدارندگی لازم برخوردار نباشد هر متخلفی به خود جرات می دهد مامورین منابع طبیعی رامورد ضرب و شتم قرار دهد و در صورت ادامه این روند وعدم وجود بستر امن مناسب برای مامورین، قطعاً دست اندازی به منابع طبیعی کشور روز به روز بیشتر می شود.
وی از ضرب و شتم هوشنگ نادری، مسئول پاسگاه منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که روز پنج شنبه از سوی قاچاقچیان زغال به شدت مجروح شده است انتقاد کرد و گفت: اگر بعد از گذشت دوسال قاتل قرقبان منابع طبیعی که در خراسان شمالی به شهادت رسیده رسیدگی می شد و قاتل جنگلبان به مجازات می رسید الان شاهد گستاخی و بی پروایی افراد قاچاقچی زغال در بویر احمد نبودیم.
قاسم سبزعلی اظهار داشت: متاسفانه هنوز بعد از گذشت دو سال و با وجود اینکه قاتلین قرقبان خراسان شمالی دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده اند هنوز حکم شهادت به خانواده قرقبان خراسانی ابلاغ نشده است.
وی با بیان اینکه ضرب و شتم هوشنگ نادری قرقبان بویر احمدی اولین و آخرین آن نخواهد بود، اظهار امیدواری کرد: مامورین منابع طبیعی ضابط خاص قضایی محسوب شده و انتظار می رود در محاکم قضایی موضوع ضرب و شتم مامورین منابع طبیعی که تنها جرم شان حفاظت از انفال عمومی است مورد رسیدگی جدی و سریع قرار گیرد.

مسئول پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به شدت مجروح شد
یاسوج، خبرنگار پیام طبیعت- هوشنگ نادری، مسئول پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد پنج شنبه گذشته از سوی قاچاقچیان زغال به شدت مجروح شد.
به گفته سرهنگ برزمند فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد، اکیپ یگان حفاظت شهرستان بویراحمد به سرپرستی آقای هوشنگ نادری در بامداد روز پنجشنبه -حوالی ساعت ۲ بامداد- بر اساس اخبار واصله به این پاسگاه، به محل اعزام می شوند که بلافاصله قاچاقچیان با دیدن مامورین با خودرو به سمت شهر متواری می گردند. خودرو فاقد شماره انتظامی بوده و در روستای دلی اولاد علی مومن در حال بارگیری زغال بوده اند.
بنا به گفته سرهنگ برزمند پس از تعقیب و گریز در روستای نرگاه در حومه یاسوج، خودروی مذکور متوقف و با مامورین یگان حفاظت شهرستان بویراحمد درگیر که منجر به ضرب و شتم شدید آقای هوشنگ نادری از ناحیه سر، دست وکمر گردیده که بلافاصله وی را جهت مداوا به بیمارستان شهید بهشتی به وسیله آزانس ۱۱۵ انتقال و متخلفین (قاچاقچیان) با رها کردن خودرو آنها متواری گردیدند. با تماس به پلیس ۱۱۰ و حضور در صحنه اقدام به تنظیم صورتجلسه و تنظیم پرونده، به دستور مقام محترم قضایی جهت دستگیری متخلفین ادامه دارد.
بنا بر گفته های فرمانده یگان حفاظت استان، قاچاقچیان برای شناسایی نشدن و جلوگیری از به دام افتادن خود به برداشتن پلاک خودروی حامل محموله زغال اقدام کرده بودند.
بنا به خبری که در همین زمینه در سایت عصردنا منتشر شده است ، آقای نظری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از بستری شدن آقای نادری اظهارتاسف نمودند و اظهار داشتند که از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان می خواهیم که با متخلفان برخورد نموده تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. آقای نظری تاکید کرد که تا پای جان از عرصه های منابع طبیعی دفاع خواهیم نمود.
درپی وقوع این حادثه ، مهندس بهشتی فرد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بلافاصله در محل وقوع حادثه حضور یافته و شخصا روند پرونده قضایی را پیگیری نمودند. همچنین ایشان به همراه فرمانده یگان حفاظت استان از آقای نادری در بیمارستان شهید بهشتی عیادت نمودند. قابل ذکر است حال مزاجی آقای نادری رضایت بخش بوده و پس از مداوا از بیمارستان ترخیص گردید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=4152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.