• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان

قنات بهمنی رونیز سفلی استهبان بعد از ۱۵ سال احیا شد

  • کد خبر : 31572
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
قنات بهمنی رونیز سفلی استهبان بعد از ۱۵ سال احیا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  استهبان از احیا و آبدهی قنات ۱۵ ساله  بهمنی رونیز سفلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛ مهدی اعیان منش اظهار داشت:  قنات بهمنی رونیز سفلی که در ۱۵ سال گذشته خشک شده و آبدهی نداشته است بر اساس اولویت های طرحهائی که می‌توان از محل کمک های فنی و اعتباری به آنها کمک کرد، در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی افزود: اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری دولت می تواند تاثیر بسزائی درجهت رونق تولید و توسعه بخش کشاورزی شهرستان استهبان  ایفا نماید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  استهبان  با بیان این مطلب که  ارزش آب برای بهره برداران آن قدر زیاد است که  هیچ گاه  نمی توان قنات ها را نادیده گرفت افزود:  با توجه به اهمیت این سازه ها ، بخش دولتی نیز برای احیاء و حفاظت از قنات ها منابع خوبی را هرساله اختصاص می دهد تا کشاورزان و دامداران هزینه های کمتری را برای آن ها  متقبل شوند.

اعیان منش  اظهار داشت : اداره فنی و زیر بنایی این مدیریت از محل کمک های ملی فنی اعتباری دولتی  بلغ بر  یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال ، اقدام به مرمت و باز سازی قنات بهمنی روستای رونیز سفلی شهرستان استهبان نموده است.

اعیان منش با بیان این مطلب که  احیای قنات ها می توان یک منبع دائمی برای تامین آب در بخش کشاورزی فراهم سازد افزود : برای احیا و مقاوم سازی قنات ها در برابر حوادث می توان اصلاح و مقاوم‌سازی میله‌های چاه قنات ، کَول گذاری قنات ، ریزش برداری و رسوب شکنی و حفاظت از میله‌های چاه را در دستور کار قرار داد تا کمترین خسارت ها را شاهد بود.

وی تصریح نمود:  این عملیات منجر به احیا قنات گردیده است و چون طول مسیر این قنات نزدیک به  ۳ کیلومتر می باشد، پیش بینی می گردد این پروژه با ۵۰۰۰ میلیون ریال اعتبار به اتمام برسد و آبدهی آن ۱۶ لیتر در ثانیه شود

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=31572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.