• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1

قدردان سرمایه گذاران بخش کشاورزی هستیم

  • کد خبر : 15824
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
قدردان سرمایه گذاران بخش کشاورزی هستیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت که دولت و مسئولان این وزارتخانه قدردان سرمایه گذارانی است که زمینه افزایش تولید محصولات، اشتغال و استفاده بهینه از آب را فراهم می کنند. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد صنایع تبدیلی استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، […]

وزیر جهاد کشاورزی گفت که دولت و مسئولان این وزارتخانه قدردان سرمایه گذارانی است که زمینه افزایش تولید محصولات، اشتغال و استفاده بهینه از آب را فراهم می کنند.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد صنایع تبدیلی استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، افزود: استان کرمانشاه یکی از حاصلخیزترین مناطق کشور از نظر زمین های خوب زراعی، اقلیم و آب و هوایی و میزان بارندگی ها است.
حجتی افزود: با توجه به اینکه محدودیت های منابع آبی در سطح کشورما بسیار جدی است، دولت توجه ویژه ای به استفاده بهینه از منابع آبی دارد و در همین راستا در استان کرمانشاه به منظور استفاده بهینه و افزایش بهره وری بیشتر از منابع آبی استان، ۲ طرح بزرگ آبی در دست اجرا است.
وی یکی از این طرح ها را سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان توجه ویژه ای به این طرح ها شده است که امیدواریم در یکسال آینده اجرایی شوند.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین به طرح بزرگ دیگری که ۴۰ هزار هکتار از زمین های سطح استان را آبیاری می کند اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت وزارت نیرو در دست اجراست که در سال گذشته هشت هزار هکتار از این طرح به اجرا درآمد و امسال نیز طبق برنامه باید ۱۲ هزار هکتار از زمین های سطح استان نیز عملیاتی شود.
حجتی با بیان اینکه مواد غذایی و محصولات کشاورزی همواره دارای اهمیت استراتژیکی و امنیتی بوده اند، گفت: مقام معظم رهبری و امام راحل هموراه یکی از شاخص های توسعه و استقلال کشور را خودکفایی در بخش کشاورزی دانسته اند و عنایت خاصی نسبت به توسعه این بخش از صنعت کشور داشته اند.

** توسعه طرح های گلخانه ای
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی به طرح های گلخانه ای به عنوان یکی از اولویت ها توجه ویژه ای می شود، گفت: دولت و همه ارکان نظام از طرح های گلخانه ای حمایت و پشتیبانی می کند و همه لوایح آن در ستاد مقاومتی تصویب و ابلاغ شده است.
وی همچنین گفت: دولت هیچ محدودیتی برای توسعه و حمایت از طرح های گلخانه ای ندارد.
وی در مورد تغییر کاربری زمین های کشاورزی به دامپروری و طرح های گلخانه ای و نیز پرورش ماهی، گفت: دولت نباید جلوی کسی که می خواهد یک هکتار زمین را به گلخانه تبدیل کند را سد نماید زیرا این طرح ها با افزایش محصول و کاهش مصرف آب همراه می باشد.
استان کرمانشاه بیش از ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۴۷ هزار هکتار باغ مثمر و افزون بر چهار میلیون راس دام سبک و سنگین دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=15824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.