• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9

قاچاقچیان درختان تاغ به حبس محکوم می شوند

  • کد خبر : 8745
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
قاچاقچیان درختان تاغ به حبس محکوم می شوند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با قاچاقچیان که درختان تاغ را برای تهیه ذغال قطع و به منابع طبیعی آسیب می رسانند برخوردی جدی و در صورت دستگیری به حبس محکوم می شوند. ضیاء نصرتی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ورامین به منظور جلوگیری […]

biyaban_kavir_tagh_derakhtcheرییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با قاچاقچیان که درختان تاغ را برای تهیه ذغال قطع و به منابع طبیعی آسیب می رسانند برخوردی جدی و در صورت دستگیری به حبس محکوم می شوند.
ضیاء نصرتی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ورامین به منظور جلوگیری از گسترش کویر به مناطق مجاور و ممانعت از نابودی اراضی طبیعی اقدام به کاشت انواع درختان سازگار با محیط و آب و هوا می کند که از مهمترین نوع آن درخت تاغ است که سهم به سزایی در کویرزدایی ایفا می کند.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کویری شهرستان ورامین زیرپوشش درختان تاغ قرار دارد که این مناطق به جنگل های انبوهی از درختان تبدیل شده است.

نصرتی افزود: برخی از افراد سودجو به منظور بهره گیری از چوب این درختان و عمدتا به منظور تولید ذغال اقدام به قطع این درختان می کنند که این امر ضرر جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد کرده و زحمات چند ساله ای که این درختان را به ثمر رسانده به هدر می دهد.

وی گفت: با اجرای گشت های مستمر در منطقه کویری و همکاری دستگاه هایی همانند اداره محیط زیست و پشتیبانی بسیار خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از آمار قاچاق درختان تاغ منطقه به شدت کاسته شده ضمن اینکه برای حفاظت هر چه بیشتر از این منابع طبیعی گشت های این اداره تشدید خواهد شد.

نصرتی تصریح کرد: صدور احکام حبس سه تا چند ماهه و جرایم نقدی بسیار سنگین برای قاچاقچیان باعث شده تا کسی جرأت قطع درختان را به خود ندهد بطوریکه اکنون چندین نفر از قاچاقچیان درختان تاغ در زندان به سر برده و دوران محکومیت خود را سپری می کنند ضمن این که برای بیش از ۵۰ نفر از این افراد جرائم نقدی سنگینی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.