• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
5

قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در شرف اصلاح است

  • کد خبر : 12663
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در شرف اصلاح است

مدیرکل حفظ کاربری سازمان امور اراضی گفت: پیش‌نویس اصلاحیه قانون حفظ کاربری تهیه شده که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی گام مهمی در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی باشد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، گودرزی اظهار کرد: گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی که در سال ۱۳۹۲ ایجاد […]

araziمدیرکل حفظ کاربری سازمان امور اراضی گفت: پیش‌نویس اصلاحیه قانون حفظ کاربری تهیه شده که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی گام مهمی در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی باشد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، گودرزی اظهار کرد: گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی که در سال ۱۳۹۲ ایجاد شده بود در سال گذشته به ۱۳۰ گشت و در سال‌ جاری به ۲۶۰ گشت رسید که وظیفه حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی را بر عهده دارند.

وی افزود: سازمان امور اراضی به‌عنوان یک سازمان حاکمیتی در کشور وظیفه‌اش مدیریت بر سازمان و اراضی کشاورزی، زراعی و باغی است.

گودرزی افزود: کل اراضی که در کشور در اختیار داریم محدود است که از این میزان اراضی زراعی و باغی ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هکتار است.

مدیرکل حفظ کاربری سازمان امور اراضی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۴ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در سال ۱۳۸۵ اصلاحیه آن تصویب شد.

وی تاکید کرد: در این راستا سازمان امور اراضی در صدد است که اراضی که از محدودیت خاصی برخوردارند را حفظ کند و در برنامه دارد علاوه بر اجرای قانون، همراهی با سایر ادارات و ارگان‌های دیگر انجام شود تا اراضی کشاورزی حفظ شوند.

مدیرکل حفظ کاربری سازمان امور اراضی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای حفظ اراضی کشاورزی در تمامی استان های کشور اضافه کرد: در سال جاری در بحث اکیپ‌ها و تدارک گشت‌های ویژه حفظ کاربری هفت گشت را برای استان در نظر گرفته‌ایم که وظیفه دارند بر اراضی کشاورزی نظارت داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و ترویج اراضی کشاورزی که به‌ عنوان یک عامل برای توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود در راستای توسعه پایدار و حفظ اراضی و تولید محصولات کشاورزی کشور باید حرکت کند تا بتوان از وابستگی نجات یافت و اراضی را حفظ و اقدامات اجرایی خاص خود را انجام دهد.

گودرزی با بیان اینکه استان قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تشریح کرد: استان قزوین دارای زمین‌های زراعی و دشت حاصلخیزی است که در صدد هستیم این اراضی به گونه‌ای که هست حفظ شود، چون محدودیت منابع اراضی داریم و به گونه‌ای که به‌عنوان یک موضوع مهم در حفظ اراضی قلمداد می‌شود و اینکه معمولا اراضی کشاورزی و بستر تولید در هر کشور محدود است و وارداتش هم میسر نیست؛ بنابراین باید با این امکانات محدود در راستای حفظ این اراضی تلاش کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.