• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

فوری/ جریان آب زاینده‌رود از دقایقی پیش وارد حریم شهر اصفهان شد

  • کد خبر : 2994
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

فوری/ آب منطقه ای اصفهان: شهروندان از تردد در بستر زاینده رود خودداری کنند شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان، به شهروندان هشدار داد برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد در بستر این رودخانه خودداری کنند. شرکت آب منطقه ای اصفهان همچنین به […]

فوری/ آب منطقه ای اصفهان: شهروندان از تردد در بستر زاینده رود خودداری کنند

شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان، به شهروندان هشدار داد برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد در بستر این رودخانه خودداری کنند.

شرکت آب منطقه ای اصفهان همچنین به کشاورزان توصیه کرد: ضمن صرفه جویی در آب موجود برای کشت پاییزه از توسعه سطح زیر کشت به صورت جدی خودداری و میزان کشت را با توجه به محدودیت منابع سال آینده هماهنگ کنند.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز همچنین بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و آبیاری توسط کشاورزان که به کاهش میزان برداشت آب این منطقه و رعایت حق آبه طبیعت منجر می شود، تاکید کرد.

از بامداد روز گذشته حجم آب خروجی از سد زاینده رود به منظور تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان پایین دست این حوضه آبی و نیز حق آبه تالاب گاوخونی به ۷۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یافت.

با عبور زاینده رود احیا شده از شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه ، موجی از شادی مردم استان اصفهان را در بر گرفت و آنان شادمانه شکرگزار خداوند متعال شدند.

خشک سالی ادواری وبارگذاری بیش از حد روی رودخانه زاینده رود در سال های اخیر سبب خشکی این رودخانه و تالاب گاوخونی در مصب آن شد.

قرار است در این مرحله از جاری شدن زاینده رود که یک ماه به طول می انجامد ، ۱۵۰میلیون مترمکعب آب به بخش های مزروعی و زیست محیطی این حوضه آبی اختصاص یابد.

زاینده رود از کوه های چلگرد در استان چهار محال و بختیاری سرچشمه می گیرد و پس از حدود ۳۰۰ کیلومتر طی مسیر به تالاب گاوخونی در منطقه کویری شرق اصفهان می ریزد.

اوایل صبح پنجشنبه آب زاینده‌رود وارد شهر اصفهان می‌شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.