• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات:

فصل صید ماهیان استخوانی برای حفظ ذخایر آنها تمدید نمی شود

  • کد خبر : 22274
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
فصل صید ماهیان استخوانی برای حفظ ذخایر آنها تمدید نمی شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات با اعلام اینکه شنبه فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر به پایان رسیده، تاکید کرد: برای حفظ ذخایر این نوع ماهی، فصل صید تمدید نمی شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ «شاپور کاکولکی» با یادآوری اینکه زمان پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر ٢٠ فروردین […]

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات با اعلام اینکه شنبه فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر به پایان رسیده، تاکید کرد: برای حفظ ذخایر این نوع ماهی، فصل صید تمدید نمی شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ «شاپور کاکولکی» با یادآوری اینکه زمان پایان فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر ٢٠ فروردین بود، گفت: فصل صید فقط برای پنج روز تمدید شد.
وی اظهار داشت: با توجه به نظر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور مبنی بر خطر کاهش ذخیره ماهیان استخوانی، این موسسه با تمدید بیشتر فصل صید موافقت نخواهد کرد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات تاکید کرد: ادارات کل شیلات استان ها نیز باید با همکاری تعاونی های صید پره ماهیان استخوانی، نسبت به مراقبت از پایان فصل اعلام شده، اقدام کنند.
وی گفت: برای تکثیر طبیعی ماهی های استخوانی دریای خزر، باید با هم افزایی یگان حفاظت شیلات، از صید غیرمجاز جلوگیری شود تا فصل صید آتی خوبی داشته باشیم.
کاکولکی افزود: درصورت مشاهده تخلف از سوی صیادان غیرمجاز، صید، شناور و وسایل صید، مصادره و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به بازنگری آیین نامه کمیسیون تخلفات که به زودی ابلاغ می شود، این تخلفات شامل سه ماه تعلیق شناور متخلفان در فصل صید آتی خواهد بود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات افزود: دستگاه قضایی با سایر متخلفین شناورهای صیادی بدون ثبت برخورد قانونی خواهد کرد.
طبیعت بسته خزر، منزلگاه جانوران و گیاهان منحصر بفردی است اما در عین حال موجب شده تا در مقابل آلودگی‌های کشاورزی و صنعتی و نفتی بسیار آسیب‌پذیر باشد.
دریای خزر دارای یکی از ارزشمندترین ذخایر ماهیان گران بها در دنیاست؛ در سواحل جنوبی دریای خزر و رودخانه های منتهی به این سواحل بیش از ۷۸ گونه و ۴۸ زیرگونه از ۱۷ خانواده شناسایی شده که ماهیان خاویاری این دریاچه از شهرت جهانی برخوردارند و ۹۰ درصد خاویار دنیا از این دریا استخراج می شود.
ماهیان استخوانی این دریا شامل سفید، آزاد، کفال، کپور، سیم، سوف، اردک ماهی، اوزون برون، کولمه، کولی و کیلکا است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.