• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

فرار ماهی‌ها از آبهای ساحلی خزر

  • کد خبر : 7072
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
فرار ماهی‌ها از آبهای ساحلی خزر

صید ماهیان استخوانی دریای خزر کاهش یافته است، اما چرا؟ صیادان گیلانی، هر روز تن به دریا می‌زنند و تور خود را در دریا پهن می‌کنند اما پس از ساعت‌ها تلاش جان فرسا، آنچه که پس از بالا کشیدن تورها نصیبشان می‌شود چند عدد ماهی کوچک است، گویا دریا آغوش سخاوت خود را بر روی […]

sayadiصید ماهیان استخوانی دریای خزر کاهش یافته است، اما چرا؟

صیادان گیلانی، هر روز تن به دریا می‌زنند و تور خود را در دریا پهن می‌کنند اما پس از ساعت‌ها تلاش جان فرسا، آنچه که پس از بالا کشیدن تورها نصیبشان می‌شود چند عدد ماهی کوچک است، گویا دریا آغوش سخاوت خود را بر روی صیادان بسته است و متاسفانه کاهش قابل ملاحظه صید، کمر صیادان را خم کرده است و ناراحتی و نگرانی را به وضوح می‌توان در چهره آنان دید. چهره خسته و غمگین صیادان پس از دیدن تورهای خالی از ماهی، دل هر بیننده‌ای را پژمرده می‌کند.

بیش از ۵ ماه از آغاز فصل صید ماهی می‌گذرد و ۵۱ شرکت تعاونی پره در استان گیلان مشغول صید ماهیان استخوانی در دریای خزر هستند.

معاون صید ادره کل شیلات گیلان معتقد است: سرد بودن آب دریا و شرایط آب و هوایی از مهمترین دلایل کاهش صید است.

اکبر ایلدرم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، منطقه گیلان، خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل صید امسال تاکنون در مجموع ۹۲۹ تن ماهی استخوانی صید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. ۳۵ درصد از میزان صید معادل ۳۲۴ تن مربوط به ماهی سفید، ۶۰ درصد معادل ۵۶۲ تن مربوط به ماهی کفال و ۵ درصد معادل ۶۳ تن مربوط به سایر گونه‌ها بوده است. ارزش اقتصادی این میزان صید معادل ۱۷۴ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سردی آب دریا، ماهیان هنوز به صورت گله‌ای به سمت ساحل نیامده‌اند و در اعماق دریا هستند که این امر باعث کاهش صید شده است. امیدواریم با نزدیک شدن بهار و گرم شدن هوا شاهد افزایش صید در گیلان باشیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=7072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.