• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
8
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان:

فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 25572
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان با اشاره به جذب ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های مراتع طبیعی شهرستان گفت: فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مهدی رامدان وی در ارتباط  با پروژه‌های مراتع طبیعی شهرستان […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان با اشاره به جذب ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های مراتع طبیعی شهرستان گفت: فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مهدی رامدان وی در ارتباط  با پروژه‌های مراتع طبیعی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: امسال از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد تومان اعتبار جذب شده است که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن را به فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس تخصیص دادیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان بیان کرد: در حالیکه پروژه فاز دوم سیلاب حوزه تخت عباس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد: به دنبال بارندگی‌های سیل آسا در فرودین ماه امسال دیوار بند خاکی غرقن و تیکن تخریب شدند.
وی از جذب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت جداگانه برای مرمت هر کدام از این دو بند خاکی افزود: پس از جذب اعتبار با پیمانکار قرار داد بستیم و اکنون مرمت این دو بند خاکی ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.
رامدان مردم را همیار طبیعت دانست و یکی از مهمترین وظایف مردم در برابر طبیعت را کوشش در حفظ منابع طبیعی عنوان کرد و تصریح کرد: از مهمترین فواید جنگل‌ها و مراتع طبیعی می‌توان به حفاظت آب و خاک منطقه، ایجاد سازه‌های آبخیزداری در جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک، جلوگیری از انتشار گرد و غبار و جذب دی‌اکسید کربن موجود در هوا و تولید اکسیژن  اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امسال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۵۶۰۰ اصل نهال از نوع سرو، اقاقیا، کاج، ارغوان، زبان گنجشک، زیتون تلخ، سنجد و توت به منظور کاشت در شهرستان توزیع می‌شود، بیان داشت: هر سال مراتع شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه به منظور رشد و بذردهی پوشش گیاهی غرق می‌شود و بهره‌برداران حق چرای دام در این مراتع ندارند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان تصریح کرد: گشت بازرسان منابع طبیعی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی به صورت شبانه روزی در این مراتع انجام می‌شود.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.