• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس:

فارس مرز هرمزگان را علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی می‌کند

  • کد خبر : 23808
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
فارس مرز هرمزگان را علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی می‌کند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به جمعیت ملخ در استان هرمزگان و احتمال هجوم ملخ‌ها به داراب، مرز این شهرستان سم‌پاشی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید دبیری با اشاره به این‌که مبارزه مذکور در سطح ۲ هزار هکتار و […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به جمعیت ملخ در استان هرمزگان و احتمال هجوم ملخ‌ها به داراب، مرز این شهرستان سم‌پاشی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید دبیری با اشاره به این‌که مبارزه مذکور در سطح ۲ هزار هکتار و در تاریخ ۵ اردیبهشت صورت می‌گیرد، افزود: سم و یک فروند هواپیمای سم‌پاش مورد نیاز از استان فارس تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون جمعیت ملخ در شهرستان‌های زرین‌دشت، لار، خنج و داراب به سطح مبارزه رسیده که در شهرستان‌های لار و زرین دشت مبارزه انجام شده و در حال حاضر جمعیت ملخ زیر آستانه زیان اقتصادی است و  در شهرستان‌های خنج و داراب همچنان مبارزه ادامه دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که خوشبختانه در حال حاضر ملخ به مزارع و باغ‌های این استان خسارت وارد نکرده است، یادآورشد: در استان فارس تاکنون مبارزه در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار مبارزه صورت گرفته که از این سطح ۵۰۰ هکتار به صورت هوایی و مابقی به صورت زمینی انجام شده است.
دبیری افزود: علاوه برشهرستان‌های مذکور، کارشناسان حفظ نباتات در شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فراشبند، رستم، لامرد و مهر در حال آماده باش هستند از این رو تقاضا می‌شود عموم جامعه در صورت مشاهده جمعیت ملخ به سامانه ۱۳۱ و یا به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ‌این‌که ملخهای آلوده به سم‌ خطرناک و مضر است، هشدار داد: از خرید و مصرف هر گونه ملخ مرده توسط دلالان و سودجویان جدا خودداری شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=23808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.