• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

فارس در رتبه نخست داروخانه گیاهپزشکی کشور ایستاده است

  • کد خبر : 28857
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
فارس در رتبه نخست داروخانه گیاهپزشکی کشور ایستاده است

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تمامی فروشندگی های سموم دفع آفات نباتی در کشور موظفند به داروخانه گیاه پزشکی تغییر نام یابند، افزود: تاکنون ۸۰ داروخانه گیاهپزشکی در استان مجوز گرفته که فارس از این لحاظ در کشور جایگاه نخست را از آن خود نموده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ محمدجواد احمدی اظهار داشت: به منظور هویت دهی و اعتبار بخشی به حرفه مهندسان و کارشناسان گیاه پزشکی و در راستای اجرای قانون، تمامی فروشندگی های سموم دفع آفات نباتی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر نام داده و از این پس با نصب تابلوهای متحدالشکل در سراسر کشور شناخته خواهند شد.

وی افزود: طی ۲ ماه گذشته که این قانون ابلاغ و اجرایی شده است سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس توانسته است ۸۰ فروشندگی های سموم دفع آفات نباتی را به داروخانه گیاهپزشکی تغییر نام دهد تا از مداخله افراد فاقد صلاحیت در امور حرفه ای بخش کشاورزی جلوگیری نماید.

احمدی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشتغال زایی بر اساس مهارت و تخصص حرفه ای افراد می باشد تصریح داشت: هر داروخانه های گیاه پزشکی دارای حداقل یک مسوول فنی با تخصص گیاه پزشکی بوده و وظیفه اصلی این کارشناسان ارایه توصیه های فنی لازم در خصوص کنترل آفات و بیماری ها به بهره برداران بخش کشاورزی می باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس بیان کرد: آن دسته از اعضای سازمان که پروانه مسئول فنی داروخانه گیاهپزشکی و پروانه تاسیس فروشگاه خود را نیز دریافت نموده اند می توانند با مراجعه به سامانه سانکا نسبت به اخذ مجوز و تابلوی متحدالشکل مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی با عنوان داروخانه گیاهپزشکی اقدام نمایند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.