• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

فائو: شرایط نامساعد جوی موجب افزایش هزینه مواد غذایی درجهان شد

  • کد خبر : 13770
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
فائو: شرایط نامساعد جوی موجب افزایش هزینه مواد غذایی درجهان شد

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد که نگرانی های مربوط به شرایط نامساعد جوی میانگین هزینه مواد غذایی در ماه اکتبر را در مقایسه با ماه پیش ۳ و ۹ دهم درصد افزایش داده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سازمان خواربار وکشاورزی سازمان ملل ‘فائو’ روز پنجشنبه با انتشار […]

fao-unسازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل اعلام کرد که نگرانی های مربوط به شرایط نامساعد جوی میانگین هزینه مواد غذایی در ماه اکتبر را در مقایسه با ماه پیش ۳ و ۹ دهم درصد افزایش داده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، سازمان خواربار وکشاورزی سازمان ملل ‘فائو’ روز پنجشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود اعلام کرد که نگرانی های مربوط به شرایط جوی نامساعد بخصوص در رابطه با تولید شکر و روغن نخل منجر به بالا رفتن محسوس هزینه های تولید مواد غذایی شده است.
بر اساس همین گزارش، در فاصله ماه سپتامبر تا اکتبر ۳ و ۹ دهم درصد بر شاخص میانگین کلی هزینه های غذایی افزوده شده و این شاخص را به ۱۶۲ واحد رسانده است که هنوز نزدیک به ۱۶ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته پایین تر است.
این نهاد بین المللی در گزارش ماهانه سپتامبر خود شاخص هزینه های مواد غذایی را پایین ترین حد خود در ۷ سال گذشته اعلام کرده بود.
فائو در عین حال با پیش بینی تولید مجموع ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تن غلات در سال جاری اعلام کرد که این رقم ۱/ ۱ ۱ و ۱ دهم در صد نسبت به تولید سال گذشته پایین تر خواهد بود.
با این همه سازمان خواربار وکشاورزی ابراز خوش بینی کرده است که ذخیره غلات در سال جاری همچنان در سطح خوبی باقی خواهند ماند و هنوز بالاترین میزان ذخیره در ۱۵ سال گذشته محسوب می شود.
میانگین هزینه های شکر و مشتقات آن در این ماه ۱۷ و ۲ دهم در صد، روغن گیاهی ۶ و ۲ دهم در صد و هزینه مواد لبنی ۹ و ۴ دهم در صد نسبت به ماه پیش افزایش داشته اند اما میانگین قیمت گوشت در بازار های جهان ثابت مانده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.