• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

علاقمندی صربستان برای واگذاری زمین زراعی به کشاورزان ایرانی

  • کد خبر : 16768
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
علاقمندی صربستان برای واگذاری زمین زراعی به کشاورزان ایرانی

مدیر اجرایی شهرداری شهر سوبوتیتسا صربستان در نشستی با رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت ایران در بلگراد علاقمندی این شهر را برای همکاری های کشاورزی از طریق واگذاری زمین های زراعی به کشاورزان ایرانی و همچنین همکاری های گردشگری اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ‘امیرکونیتس’ روز چهارشنبه در نشستی با […]

مدیر اجرایی شهرداری شهر سوبوتیتسا صربستان در نشستی با رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت ایران در بلگراد علاقمندی این شهر را برای همکاری های کشاورزی از طریق واگذاری زمین های زراعی به کشاورزان ایرانی و همچنین همکاری های گردشگری اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا؛ ‘امیرکونیتس’ روز چهارشنبه در نشستی با ‘محمد جواد ایزدی’ به امکانات گسترده صربستان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: شهرداری شهر سوبوتیتسا واقع در استان ووی وودنیا که منطقه ای کشاورزی و مساعد با فعالیت های کشاورزی است گفت: مایل هستیم که زمین هایی را برای کشت مواد ارگانیکی به کشاورزان ایرانی واگذار کنیم.
وی با دعوت از کشاورزان ایرانی به صربستان استان ووی وودینا در شمال این کشور را برای کشاورزی بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: شهر سوبوتیتسا در این استان همچنین به علت قرار گرفتن در مجاورت دریاچه به لحاظ گردشگری نیز منطقه ای بسیار جذاب است که شهرداری شهر سوبوتیتسا مایل می باشد زمین هایی را برای ساخت مرکز گردشگری و هتل در اختیار سرمایه داران ایرانی قرار بدهد.
کونیتس در این دیدار ایران را کشوری با امکانات بسیار گسترده در تمامی حوزه های کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری دانست و تاکید کرد: پس از امضای توافق نامه برجام و لغو تحریم ها بر علیه ایران هیچ موانعی بر سر گسترش و همکاری های دو کشور صربستان و ایران وجود ندارد و بخصوص که طرفین به گسترش همکاری های اقتصادی به سطح زمان یوگسلاوی سابق تمایل دارند.
وی همچنین به شرکت ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد بعنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تمدن و فرهنگ ایرانی برای ما مردم صربستان کاملا آشنا است و خواهان این هستیم که سطح همکاری های خود را با ایران در تمامی زمینه ها به ویژه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی به سطح گسترده ای ارتقا بدهیم.
مسئول امور اجرایی شهرداری سوبوتیتسا همچنین با اشاره به لغو تحریم ها بر ایران و گسترش روابط و همکاری های اقتصادی ایران با جهان، افزود: اکنون باید از این فرصت استفاده کرد و با توجه به امکانات خوب و گسترده دو کشور صربستان و ایران می توانیم در زمینه های دیگر نیز همکاری خوبی داشته باشیم.
« محمد جواد ایزدی» رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت کشورمان در بلگراد نیز در این دیدار به تلاش های سفارت ایران در صربستان برای گسترش روابط سنتی و همکاری های دو کشور دوست در تمامی زمینه ها از جمله امور کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی اشاره کرد و دیدارهای مقامهای دو کشور درسال گذشته را گامی مهم برای آشنایی با امکانات یکدیگر دانست.
ایزدی همچنین مخاطبین خود در این نشست را با وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران آشنا کرد و گفت: پس از لغو تحریم ها اکنون هیچ موانعی برای گشترش روابط و همکاری های دو کشور وجود ندارد و تلاش تهران و بلگراد برای ارتقای همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و صربستان به سطح یوگسلاوی سابق است.
وی همچنین از جمله همکاری های کشاورزی، فرهنگی و گردشگری بین ایران و صربستان را در سطح مطلوب دانست و با اشاره به امکانات دو کشور توسعه همکاری های دو جانبه و شرکت مشترک دو کشور در بازار سوم را فصل جدید در همکاری های اقتصادی بین دو کشور خواند.
ایزدی، تبادل هیات های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و کشاورزی را برای آشنایی دو کشور بسیار مهم توصیف کرد و کشت فرا سرزمینی جهت افزایش امنیت غذایی را برای توسعه همکاری بین ایران و صربستان درحوزه کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: اکنون کشاورزان ایرانی در این خصوص فعالیت خود را در چندین هکتار در صربستان آغاز کرده اند.
وی همچنین در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه همکاری های صربستان و ایران در شاخه کشاورزی در گذشته درسطح بالایی به خصوص در زمینه های تولیدات و محصولات مختلف کشاورزی بوده است، افزود: دو کشور همکاری های خود را درحوزه کشاورزی در زمینه های دانه های گندم، جو، ذرت، آفتابگردان و سایر محصولات زراعی و سبزیجات و صیفی جات شروع کرده و درحال گسترش این همکاری ها هستند.
رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت کشورمان درصربستان در این دیدار به برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی صربستان و ایران در تهران درسال گذشته که چندین تفاهم نامه همکاری از جمله در زمینه گردشکری امضا شد، اشاره کرد و گفت: قرار است در پانزدهمین کمیسیون مشترک ایران و صربستان که در فوریه سال آینده میلادی در بلگراد برگزار خواهد شد چندین سند همکاری به امضا برسد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.