• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

عضویت ۶ میلیون روستایی و کشاورز در شبکه تعاونی کشاورزی کشور

  • کد خبر : 3417
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

مدیر کل آموزش و توسعه تعاونی های، سازمان تعاون روستایی کشور، از عضویت ۶ میلیون روستایی و کشاورز در شبکه گسترده تعاونی های بخش کشاورزی کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، ‘تقی رجبی’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حدود ۳ هزار تعاونی روستایی در کشور وجود دارد که این تعداد از حدود ۵۰ […]

مدیر کل آموزش و توسعه تعاونی های، سازمان تعاون روستایی کشور، از عضویت ۶ میلیون روستایی و کشاورز در شبکه گسترده تعاونی های بخش کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، ‘تقی رجبی’ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حدود ۳ هزار تعاونی روستایی در کشور وجود دارد که این تعداد از حدود ۵۰ سال پیش تاکنون در کشور شکل گرفته اند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار تعاونی کشاورزی به عنوان زیر مجموعه تعاونی های روستایی کشور، تصریح کرد: این تعاونی ها به صورت تخصصی در حوزه های مختلف شامل دام، طیور، منابع طبیعی ، جنگل ها و تولیدات گیاهی فعالیت می کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ تعاونی زنان و یکهزار و ۴۰۰ تعاونی تولید، تصریح کرد: عمده فعالیت تعاونی های روستایی خدمات رسانی به روستاییان و کشاورزان است، که البته به دلیل توسعه روستاها و حذف یارانه مقدار زیادی از کارکردهای گذشته خود را از دست داده، و در موقعیت های ضعیف تری قرار دارند.

این مسوول کشوری با اذعان به تداوم فعالیت های تعاونی های کشاورزی، تصریح کرد: این تعاونی ها از طریق توزیع نهاده های کشاورزی و همچنین ایجاد شرایط جهت بازرگانی کشاورزی و همچنین ارایه خدمات اعتباری از طریق تسهیلات بانکی و تامین اعتبارات مورد نیاز کشاورزان خدمات مهمی را به جامعه هدف عرضه می نمایند.

وی با بیان اینکه عمده ترین وظایف تشکل های کشاورزی حوزه بازرگانی خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی است،افزود: در سال جاری نیز همچون سال های گذشته با خرید گندم، ذرت و دانه وهای روغنی و برخی محصولات جالیزی مثل گوجه فرنگی اقداماتی خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی با تبیین شیوه خرید تضمینی، تصریح کرد: در این روش دولت محصولات کشاورزان را خریداری و در سوله ها و انبارهای دولتی ذخیره و سپس در اختیار دستگاه های مختلف خود قرار می دهد.

مدیر کل آموزش سازمان تعاون روستایی کشور، همچنین با اشاره به خریدهای توافقی، تصریح کرد: این شیوه که در واقع معاملات درون شبکه ای محسوب می شود، محصولات کشاورزان از سوی دولت خریداری و نقاط مختلف کشور فرستاده می شود.

وی با اشاره به فعالیت های دیگر سازمان تعاون روستایی کشور، تصریح کرد: این سازمان علاوه بر انجام اقداماتی به منظور توانمند سازی و توسعه تعاونی ها، همه ساله فعالیت هایی را نیز در راستای آموزش شبکه تعاونی ها شامل مدیران، کارکنان و اعضا در قالب برنامه های آموزشی تنظیم شده در چهارچوب تقویم های آموزشی خود ترتیب می دهد.

این مصاحبه در حاشیه جلسه سالانه مسوولان دفاترنمایندگی ولی فقیه در سازمان های تعاون روستایی کشور در سالن جلسات جهاد کشاورزی قم صورت گرفت.

این جلسه همه ساله با هدف ارایه آموزش و همچنین ارایه گزارش ازآخرین اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه تعاون روستایی به مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان های تعاونی روستایی کشور برگزار می شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.