• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
8

عزم جدی دولت در احیای اکو سیستم مناطق جنگلی زاگرس

  • کد خبر : 147
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به استان ایلام برای بازدید از جنگل های آلوده زاگرسی به بیماری زغالی گفت: این بازدیدهای هیات دولت نشانگر عزم جدی نسبت به احیای اکو سیستم مناطق جنگلی به ویژه حوزه جنگلی زاگرس است. به گزارش ایرنا از سازمان جنگل ها، […]

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به استان ایلام برای بازدید از جنگل های آلوده زاگرسی به بیماری زغالی گفت: این بازدیدهای هیات دولت نشانگر عزم جدی نسبت به احیای اکو سیستم مناطق جنگلی به ویژه حوزه جنگلی زاگرس است.
به گزارش ایرنا از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ خداکرم جلالی با هیاتی از معاونین، مدیران و جمعی از اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، علوم تحقیقات و موسسه تحقیقات جنگل ها در دیدار با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص راهکارهای اجرایی مقابله با خشکیدگی بلوط ها ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل های اجرایی افزود: برای مقابله با خشکیدگی بلوط ها به صورت آزمایشی بخشی از درختان مناطق آلوده، قطع و از جنگل خارج شده تا از سرایت آن به سایر بخش های جنگلی جلوگیری شود.

عادل جلیلی رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع نیز با ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشی در خصوص خشکیدگی بلوط های زاگرس گفت: نتیجه پژوهش های جنگل های زاگرسی تا پایان مرداد ماه به شورای عالی محیط زیست اعلام می شود.

معصومه ابتکار رییس شورای عالی محیط زیست نیز در این دیدار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نهایت همکاری را از طرف خود و دیگر سازمان های بین المللی طرف قرارداد با سازمان جنگل ها به عنوان مجری اصلی این پروژه اعلام کرد.

وی، برای اجرای بهتر روند فعالیت های مقابله با بیماری زغالی جنگل های بلوط پیشنهاد داد: کار گروهی متشکل از موسسات پژوهشی، دانشگاه ها و انجمن های علمی شکل گرفته و برآیند آن ظرف یک ماه آینده به شورای عالی محیط زیست اعلام شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.