• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

عرصه پارک های جنگلی کشور به ۳۵ هزار هکتار رسید

  • کد خبر : 12157
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
عرصه پارک های جنگلی کشور به ۳۵ هزار هکتار رسید

مدیرکل جنگل کاری، پارکها و ذخیرگاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به لزوم افزایش وسعت پارک های جنگلی گفت: هم اکنون وسعت پارک های جنگلی کشور به ۳۵ هزار هکتار رسیده است. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، عباسعلی نوبخت افزود: در حال […]

parkjangali_fazayesabzshahri_jaddeh_jangaldastkasht_masnooeiمدیرکل جنگل کاری، پارکها و ذخیرگاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به لزوم افزایش وسعت پارک های جنگلی گفت: هم اکنون وسعت پارک های جنگلی کشور به ۳۵ هزار هکتار رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایرنا، عباسعلی نوبخت افزود: در حال حاضر ۱۱۳ پارک و تفرجگاه در عرصه جنگل های هیرکانی در شمال کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۷ پارک در حریم و محدوده شهری واقع شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، این پارک ها در اختیار شهردارهای قرار دارد و تاکنون مدیریت حدود ۸۰ درصد آنها واگذار شده و برای واگذاری مدیریت بقیه پارک های محدوده شهری هم در حال تهیه طرح هستیم.

مدیرکل دفتر جنگل کاری سازمان جنگل ها بیشتر تخلفات دراین پارک ها را مربوط به احداث تاسیسات خارج از تعهدات کتابچه های طرح عنوان کرد و گفت: تمامی اقداماتی که باید در پارک ها اجرا شود در قالب کتابچه طرح های پارک داری تبیین شده است و هرنوع اقدامی بر خلاف آن تخلف محسوب شده و با متخلفان که مجریان پارک ها هستند ، برخورد خواهد شد.

وی اولویت کار امسال را دریافت معوقه های مجریان طرح های پارک داری و واریز آن به حساب دولت و به روز و بهینه کردن امکانات برای استفاده بیشتر مردم و افزایش سطح پارک ها با توجه به حجم انبوه بازدیده کننده از مازندران اعلام کرد.

بر اساس آمارهای رسمی در شش ماه نخست سال گذشته آمار بازدید کنندگان از پارک های جنگلی مازندران به ۴۶ میلیون نفر رسیده بود.

نوبخت گفت: طرح های جنگل داری براساس کتابچه ها به صورت کارشناسی تهیه و تبیین شده در سطح کشور اجرا می شود و هدف آن هم حفظ و گسترش جنگل ها بوی‍ژه جنگل های شمال کشور است.

جنگل های شمال یکی از بهترین و زیباترین جنگل های جهان با قدمتی بین ۹ تا ۶۰ میلیون سال و داشتن برخی گونه های نادر است.

مدیرکل دفتر جنگل کاری، پارک ها و ذخیرگاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: احیا، گسترش و مدیریت پایدار با همکاری صندوق تسهیلات زیست محیطی (جف)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تبادل اطلاعات علمی در حفاظت بیولوژیک و حفاظت فیزیکی در حال اجرا است.

نوبخت با اشاره به نقش مهم گسترش پارک های جنگلی در حفاظت از جنگل افزود: با توجه به این که بیشترین دلیل آسیب به جنگل از جمله آتش سوزی ، تخریب و از بین رفتن پوشش جنگل عامل انسانی است، می توان با افزایش این پارک ها و مدیریت حضور مردم و هدایت آنها به این مکان به همراه نظارت و ساماندهی مناسب در جهت حفظ بهتر تمامی جنگل ها گام برداشت.

وی ادامه داد: با وجود پارک های جنگلی در اغلب استان ها، پارک جنگلی شهرستان نور و سی سنگان نوشهر با توجه به شناخت و استقبال بیشتر مردم بیشترین حضور مردم را در کشور به خود اختصاص می دهند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.