• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیر جهادکشاورزی سمیرم:

عدالت در توزیع آب، مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران

  • کد خبر : 26025
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
عدالت در توزیع آب، مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم به تداوم پدیده کم‌آبی و بی‌آبی در کشاورزی شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران این شهرستان، توزیع عادلانه آب است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، احمد تیموری با اعلام اینکه توزیع عادلانه آب مهمترین خواسته کشاورزان است، اظهار داشت: مبنا و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم به تداوم پدیده کم‌آبی و بی‌آبی در کشاورزی شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: مهمترین خواسته کشاورزان و باغداران این شهرستان، توزیع عادلانه آب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، احمد تیموری با اعلام اینکه توزیع عادلانه آب مهمترین خواسته کشاورزان است، اظهار داشت: مبنا و معیار توزیع آب باید شفاف و مشخص باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم بیان کرد: اولویت‌ها در تقسیم آب به باغداران با سابقه یا نوع کشت‌های بهاره و پاییزه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بر طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی فرمول آب‌بها با نوع کشت، زمین و نوع آبیاری همخوانی ندارد؛ از شرکت آب ‌منطقه‌ای خواست این موارد را با برگزاری جلسه‌ای اختصاصی حل و فصل کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم اجاره زمین کشاورزی از سوی بومیان به افراد غیر را مشکل اساسی دیگر بویژه در شرق سمیرم برشمرد و افزود: جهادکشاورزی نوع کشت کم‌آب‌خواه را مشخص و به کشاورز اعلام می‌کند اجاره‌دار هیچ تعهدی برای اجرای خواسته ما ندارد و هر چه می‌خواهد، می‌کارد.

به گفته تیموری، دست ما در اینجا بسته است و کشاورز محلی نیز به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی به راحتی زمین خود را در اختیار غیر قرار می‌دهد هر چند معتقدیم دست برخی سودجویان و واسطه‌ها در این میان موثر و در کار است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی و آموزش در این بخش اهمیت زیادی دارد تا کشاورز و زارع زمین خود را اجاره ندهد چرا که وقتی  زمین را به دیگری واگذار کرد او دیگر تعهدی ندارد و سرمایه خود را هر گونه بخواهد هزینه می‌کند.

تیموری گزارشی از سطح زیر کشت و محصولات زراعی و باغی شرق سمیرم ارائه کرد و گفت: گستره باغ های موجود در این منطقه ۵۴۰ هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی سمیرم اظهار داشت: گندم پاییزه ۱۰۰ هکتار بود و پیش بینی کشت‌های بهاره برای سیب زمینی ۴۰۰ هکتار، چغندر قند ۲۰ هکتار، لوبیا سبز ۵۰ هکتار و ذرت علوفه‌ای ۲۰۰ هکتار برای سال جاری است.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.