• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
رئیس اداره پارک ملی دز:

عاملان آزار گوزن زرد ایرانی جریمه شدند

  • کد خبر : 25321
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
عاملان آزار گوزن زرد ایرانی جریمه شدند

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ رضا قپانچی پور اظهار کرد: پیرو انتشار فیلمی با موضوع «آزار و اذیت گونه حمایت‌شده گوزن زرد ایرانی گرفتار در کانال آبیاری اراضی کشاورزی در سال ۱۳۹۶» شناسایی و دستگیری عاملان این حیوان آزاری در دستور کار قرار گرفت. وی با بیان اینکه این اقدام باعث اعتراض و جریحه‌دار شدن […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ رضا قپانچی پور اظهار کرد: پیرو انتشار فیلمی با موضوع «آزار و اذیت گونه حمایت‌شده گوزن زرد ایرانی گرفتار در کانال آبیاری اراضی کشاورزی در سال ۱۳۹۶» شناسایی و دستگیری عاملان این حیوان آزاری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث اعتراض و جریحه‌دار شدن بسیاری از هم‌وطنان شده بود، گفت: عاملان این حیوان آزاری در دادگاه حقوقی شهرستان شوشتر، بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست به پرداخت ۶۰ میلیون تومان محکوم شدند.

رئیس اداره پارک ملی دز همچنین عنوان کرد: گونه گوزن زرد ایرانی بزرگ‌تر از شوکا و کوچک‌تر از مرال (۲ گوزن دیگر بومی ایران) است و خال‌های سفیدروی پشت و پهلوها آن را به طور کامل از این ۲ نوع گوزن متمایز می‌کند.

قپانچی پور اضافه کرد: گونه نر آن دارای شاخ‌های بلند و پهنی است که بعد از یک‌سالگی شروع به رشد می‌کند و در استان خوزستان جنگل‌های دز و کرخه زیستگاه این‌گونه منحصر به فرد هستند.

پارک ملی دز واقع در میانرود دزفول با برخورداری از ۱۷ هزار هکتار مساحت، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز همچنین از جمله زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب‌های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است./ مهر

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.