• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار تن سم در کشور

  • کد خبر : 5096
  • ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۶:۳۷

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سموم موجود در کشور تمامی استانداردهای فائو را دارد. به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی باغستانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران اظهار داشت: مشکل آفات بیماری ها و علف های هرز یکی از مشکلات مهم و عوامل خسارت زا در کشور ما است که سبب […]

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سموم موجود در کشور تمامی استانداردهای فائو را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی باغستانی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران اظهار داشت: مشکل آفات بیماری ها و علف های هرز یکی از مشکلات مهم و عوامل خسارت زا در کشور ما است که سبب کاهش بهره وری آب نیز می شود، ضمن اینکه ۴ عامل از جمله مکانیزاسیون، بحث ارقام و بذر، کود و آفت کش ها سبب افزایش بهره وری بخش کشاورزی شده است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره وضعیت سموم در سال ۷۵ در کشور گفت: در این سال حدود ۲۱ درصد سموم کشور در گروه کم خطر، ۵۰ درصد در گروه متوسط خطر و ۲۹ درصد در گروه پُرخطر قرار داشتند، اما طی سال ۹۲ ترتیب مذکور به شکل زیر تغییر یافته است و در این سال، ۶۴ درصد سموم در گروه کم خطر، ۱۷.۲ درصد در گروه متوسط خطر و ۸.۶ درصد در گروه پُرخطر قرار داشتند.

باغستانی با اشاره به اینکه ظرفیت ما از نظر استفاده از سموم خیلی نامساعد نیست، افزود: علاقه‌مندیم این ترتیب ها باز هم تغییر پیدا کند. وی در رابطه با کیفیت سموم نیز اظهار داشت: ما تمامی استانداردهای خود را در این زمینه رعایت می کنیم و سموم موجود در کشور تمامی استانداردهای لازم را دارا هستند، اما در این میان از ۲۰ تا ۱۰ حداقل نمره را می گیرند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن ظرفیت تولید سموم در داخل کشور است، بیان کرد: ما به این دلیل که حداقل نمره را در استاندارد گرفته ایم، نتوانستیم صادرات داشته باشیم، باید در جهت ارتقاء این مساله همت کنیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.