• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد

  • کد خبر : 26601
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
طرح حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده و قرار است با مشارکت سه استان ساحلی خلیج فارس اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس تدوین شده و قرار است با مشارکت سه استان ساحلی خلیج فارس اجرا شود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت موثری در این زمینه با مشارکت انجمن طرح سرزمین و شرکت پتروشیمی نوری انجام گرفت و طرح اقدام و عمل حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس با همکاری سازنده آنها تدوین شده‌است.
وی بیان کرد: این طرح حاصل سال‌ها تلاش و پایش دلفین توسط این انجمن در اکوسیستم خلیج فارس است و این برنامه حفاظتی توسط سه استان ساحلی خلیج فارس  شامل بوشهر، خوزستان و هرمزگان اجرایی می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در این برنامه تلاش می‌شود علاوه بر ادامه پایش نسبت به حفظ این گونه و زیستگاه آن نیز اقدام شود.
قلی نژاد گفت: مساله اولویت دار در سازمان حفاظت محیط زیست، پایش و حفاظت زیستگاه گونه‌هایی است که زیستگاه‌های  آنها تخریب شدید و گسترده داشته است.
وی افزود: تخریب زیستگاه‌های طبیعی به طور غیرمستقیم مرتبط با آلودگی‌های زیست محیطی گسترده‌تر مانند پسماندها و پساب‌های صنعتی و شهری می‌شود و از همین رو تدوین یک برنامه اقدام و عمل گسترده در این زمینه به امری بسیار مهم و حیاتی مبدل شده‌است.
قلی نژاد در باره تخریب زیستگاه‌های دلفین در خلیج فارس عنوان کرد: نشت نفت از خطوط فرسوده انتقال در خلیج فارس و سایر آلاینده‌هایی که به خلیج فارس ریخته می‌شود مانند فاضلاب شهری و صنعتی و تردد گردشگران از عوامل اصلی تخریب زیستگاه این گونه ارزشمند محسوب می‌شود.
وی افزود: با توجه به تمام این شرایط تهدیدکننده زیستگاهی به نظر می‌رسد که باید در طرح اقدام و عمل بی شک به مساله پایش زیستگاه‌های گونه‌ای نیز توجه ویژه شود.
قلی نژاد همچنین از نقش بسیار مهم و حیاتی جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در حفاظت از گونه دلفین گوژپشت خلیج فارس یاد کرد و از همه دغدغه‌مندان در این زمینه خواست که در طرح اقدام و عمل مشارکت فعال داشته باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.