• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
1

طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

  • کد خبر : 16888
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار روستایی در انتظار تصویب شورای نگهبان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: چندی پیش طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر در یک برنامه پنج ساله مطرح شد که در صورت تایید شورای نگهبان و ابلاغیه دولت اجرایی می شود. به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل ازایرنا، «محمدرضا رستمی» روز جمعه […]

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: چندی پیش طرح بازنشستگی پیش از موعد ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر در یک برنامه پنج ساله مطرح شد که در صورت تایید شورای نگهبان و ابلاغیه دولت اجرایی می شود.
به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل ازایرنا، «محمدرضا رستمی» روز جمعه در آخرین روز برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی تهران، گفت: اعتبار این طرح پنجاه هزار میلیارد ریال است که از محل اصل قانون ۴۴ و یارانه ها تامین می شود.
وی اضافه کرد: در سال اول اجرای این طرح ۳۲ هزار نفر بازنشسته خواهند شد و در برنامه پنج ساله تعداد آن به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
به گفته رستمی، روستاییان و عشایر دارای ۷۰ سال سن و پرداخت ۱۰ سال حق بیمه مشمول این طرح می شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد و اکنون دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار عضو و ۳۲ هزار خانوار مستمری بگیر است در حالی که جمعیت مشمول کل کشور ۶ میلیون خانوار برآورد شده است.
وی این صندوق را یکی از صندوق های چهارگانه (تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایی و عشایر) زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد صندوق ارایه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت سه قشر کشاورز، روستایی و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.
وی با بیان این که صندوق مذکور اعتبارات خود را از ردیف بودجه دولتی، پنج درصد حق عضویت متقاضیان و تجمیع سود سرمایه گذاری ها تامین می کند، اظهار کرد: حق بیمه صندوق شامل ۱۵ درصد درآمد سالیانه روستاییان، کشاورزان و عشایر است که پنج درصد آن توسط متقاضیان و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی تصریح کرد: اکنون ۶۵ هزار میلیارد ریال ذخیره صندوق است که شامل سه بخش سرمایه گذاری در املاک ، سهام و سپرده بانکی می شود.
رستمی ادامه داد: از مجوع ۳۲ هزار پرونده، ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده از کارافتادگی و مابقی پرونده فوتی است که حق بیمه آنان بستگی به سطح بیمه پرداخت می شود.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان می دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=16888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.