• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
پیام تبریک مدیر مسئول پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی به مناسبت روز جهانی محیط زیست؛

طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است

  • کد خبر : 26285
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است
مدیر مسئول پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در پیامی روز جهانی محیط زیست و هفته ملی محیط زیست را بر تلاشگران و حامیان محیط زیست تبریک گفت. 
مدیر مسئول پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در پیامی روز جهانی محیط زیست و هفته ملی محیط زیست را بر تلاشگران و حامیان محیط زیست تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ احسان سمیع زاده در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست بر لزوم و اهمیت و تاثیرگذاری رسانه ها در ارتقا فرهنگ سازی محیط زیستی مردم و حفاظت از محیط زیست تاکید کرد. متن پیام به این شرح می باشد:
امروزه تخریب محیط زیست به بحرانی جهانی تبدیل شده که روز به روز بر عمق و دامنه این بحران افزوده می شود، به همین دلیل حفاظت از آن به ارزش اخلاقی تبدیل شده است. حفاظت از محیط زیست به آحاد جامعه وابسته است. آلاینده های محیط که از تنوع، گستردگی و پیچیدگی خاصی برخوردارند می توانند هر سه بُعد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت انسان را با خطر مواجه سازند لذا با توجه اینکه رسانه ها یکی از مهمترین ابزار ارتباطات جمعی هستند باید از آنها در آموزش کنترل عوامل محیطی که باعث ارتقای سلامت انسان ها می شود استفاده کرد. نگرش و تاثیر پذیری مردم از رسانه ها، بر نوع رفتار آنها با محیط زیست تأثیر می گذارد، به همین دلیل رسانه ها تأثیر بسزایی در ارتقاء فرهنگ سازی محیط زیستی مردم و حفاظت از محیط زیست دارند. از این رو تاثیر رسانه ها بر روی ابعاد گوناگون شخصیت مردم، از اهمیت شایان توجهی برخوردار است و توجه به این رسالت مهم برای دولتمردان، برنامه ریزان و عاملان رسانه های جمعی ضرورتی انکارناپذیر بوده است.
در همین فرصت، ضمن عرض تبریک هفته جهانی محیط زیست، برخود لازم می‌دانم از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی که برای افزایش آگاهی و ترغیب حس مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست تلاش نموده و همراه با رسانه ها و در کنار آنها گامهای موثری بر می دارند، قدردانی و تشکر ‌کنم، باشد که همواره دوستدار محیط زیست و حافظی امین، برای امانت نسل‌های آینده باشیم.
احسان سمیع زاده
مدیرمسئول پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی / مدیر رادیو طبیعت
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.