• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا:

ضرورت اختصاص اعتبار برای طرح‌های بیابان‌زدایی به شهرضا

  • کد خبر : 25357
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
ضرورت اختصاص اعتبار برای طرح‌های بیابان‌زدایی به شهرضا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا گفت: با توجه به اهمیت توسعه منابع طبیعی اختصاص اعتبارات ویژه برای طرح‌های بیابان‌زدائی این شهرستان ضروری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، محمدآذرکیان اظهار داشت: زنگ خطر نیمه‌بیابانی شدن مناطق شرقی شهرضا به صدا درآمده است و با توجه به اهمیت توسعه […]

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا گفت: با توجه به اهمیت توسعه منابع طبیعی اختصاص اعتبارات ویژه برای طرح‌های بیابان‌زدائی این شهرستان ضروری است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، محمدآذرکیان اظهار داشت: زنگ خطر نیمه‌بیابانی شدن مناطق شرقی شهرضا به صدا درآمده است و با توجه به اهمیت توسعه بخش‌های منابع طبیعی، باید اعتبارات ویژه‌ای در این راستا به شهرستان شهرضا اختصاص پیدا کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا بیان کرد: در حالی که امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری به استان اصفهان اختصاص پیدا کرد و اداره بیابان‌زدایی استان اصفهان بودجه خوبی در اختیار دارد، امیدوار هستیم در راستای پروژه‌های بیابان‌زدایی بودجه‌ای را به شهرستان شهرضا اختصاص دهند.
وی با تأکید بر اینکه دو عامل طبیعی و یک عامل انسانی در ظهور بیابان نقش اساسی و عمده دارد تصریح کرد: تغییر اقلیم و فعالیت‌های انسانی، بوته‌کنی، چرای مفرط و خارج از فصل دام در مراتع، برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی، بهره‌برداری از معادن، توسعه شهرها و روستاها تعدادی از عوامل مؤثر در بیابان‌زایی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهرضا با بیان اینکه امسال مشکل آتش‌سوزی در منابع طبیعی را در شهرستان شهرضا نداشته‌ایم، بیان کرد: مطالعات آبخیز دهستان کهرویه با اعتبار یک میلیارد تومان انجام شد.
آذرکیان از انجام عملیات جنگل‌کاری و کپه‌‌کاری در ۷۲۰ هکتار از منابع طبیعی شهرضا خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، پروژه‌های بادام‌کاری دیم با اعتبار ۸۰ میلیون ریال در ۱۰ هکتار از مراتع خروس گلو، کپه‌کاری گیاهان مرتعی در ۷۰ هکتار مرتع آیینه قرین با اعتبار ۳۶۰ میلیون ریال و ساخت و توزیع آبشخور و ساخت و نصب تابلو در مراتع اجرا شد.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.