• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی آب

  • کد خبر : 14975
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۲۵
ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی آب

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی کشور تاکید کرد و گفت: راهکاری پیش بینی شده تا بهره برداران از امنیت سرمایه گذاری برخوردار شوند. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  مهر، محمود حجتی عنوان کرد: کشور با مشکل کم آبی دست به گریبان است و همه […]

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی کشور تاکید کرد و گفت: راهکاری پیش بینی شده تا بهره برداران از امنیت سرمایه گذاری برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، به نقل از  مهر، محمود حجتی عنوان کرد: کشور با مشکل کم آبی دست به گریبان است و همه باید برای احیا و نگهداری عرصه های منابع طبیعی و منابع خدادادی کشور تلاش کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ابلاغیه معاون اول رییس جمهور به دستگاه های اجرائی پیرامون اقتصاد مقاومتی، نقش جهاد کشاورزی در تحقق این مهم چیست، گفت: پروژه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در چار چوپ اقتصاد مقاومتی سال ۹۵ سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در زیر ساخت آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری تهیه شد و در این راستا سازمان جنگل ها موظف شد اجرای عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه آبخیز سدها و حوزه های سایر مناطق به میزان ۶۵۰ هزار هکتار و تهیه و اجرای طرح کنترل کانونهای بحرانی، فرسایش بادی و مقابله با بیایان زایی و ریزگردها به میزان ۹۰ هزار هکتار ارتقای توان تولید ملی را در دست اقدام قرار دهد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طرح آبخیزداری کشور متکی به سفره زیر زمینی و عملیات آبخیزداری است و در دو دهه عملیات آبخیزداری شروع و در کشور کارهای خوبی در این مورد انجام شده است.

حجتی اجرای طرح‌های آبخیزداری را یکی از راهکارهای موثر در تقویت سفره‌های زیرزمینی و کاهش هدر رفت آب دانست و تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری نقش مهمی در تقویت و احیای مراتع و جنگلها دارد و رونق کشاورزی که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی از استان سمنان به عنوان استانی با ظرفیت بسیار خوب در بخش کشاورزی، افزایش محصول راهبردی و حوزه پوشش گیاهی یاد کرد و افزود: تقویت و احیای این پوشش گیاهی غنی می‌تواند هم در تثبیت خاک و هم کاهش هدر رفت آب و تقویت سفره های زیرزمینی موثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کشت گیاهان دارویی و گونه‌های متنوع گیاهی و درختان بومی در استان، کشت بذر بومی را در تقویت پوشش گیاهی موثر دانست و اظهار داشت: تکمیل طرح های آبخیزداری و اجرای سازه ها در تقویت این پوشش موثر خواهد بود.

حجتی در پایان بیان داشت: دولت و مجلس راهکارهای قانونی برای کشاورزان خسارت دیده در خشکسالی ها پیش بینی کرده تا بهره برداران از امنیت سرمایه گذاری برخوردار شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=14975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.