• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

صدور حکم قضایی برای دامداران متخلف در مراتع شهرستان خرامه 

  • کد خبر : 24736
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
صدور حکم قضایی برای دامداران متخلف در مراتع شهرستان خرامه 

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ اقدامات و تدابیر لازم جهت پیشگیری و مقابله با دامداران متخلف جهت جلوگیری از چرای زود هنگام دام در شهرستان خرامه انجام شد. محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس؛ اقدامات و تدابیر لازم جهت پیشگیری و مقابله با دامداران متخلف جهت جلوگیری از چرای زود هنگام دام در شهرستان خرامه انجام شد.
محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در راستای حفظ و احیای مراتع این شهرستان از ورود هرگونه دام غیر مجاز و چرای زودرس تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: بر اساس نقشه های ممیزی مراتع و پروانه های مجاز چرا در این شهرستان تاریخ ورود دامها از ابتدای آذر ماه هر سال لغایت پایان اردیبهشت ماه سال بعد اعلام شده است.
هدایت فرد با اشاره به ورود زود هنگام تعدادی از دامداران روستاهای معزآباد جابری، هلال آباد، کوه خیاره و جهان آباد، به عرصه های مرتعی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از دامداران این مناطق  بدون هماهنگی اقدام به تعلیف دام و برپایی سیاه چادر در جنگل و مراتع معروف به “بدنه شیر و تنگ خشک” شهرستان نموده که این موضوع موجب تخریب و آسیب جدی به عرصه های مرتعی این مناطق می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با بیان اینکه چرای دام غیر از تاریخ های اعلام شده از سوی اداره منابع طبیعی ممنوع اعلام شده است تصریح کرد: در حال حاضر هشدارهای های لازم به دامداران جهت ورود غیر قانونی به مراتع داده شده و دامداران ملزم به رعایت زمان ورود دام به مراتع مطابق با برنامه زمان بندی شده کوچ هستند.
وی یادآور شد: در این راستا ماموران یگان حفاظت شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی پس از اعزام به منطقه و خروج تعدادی از دامداران متخلف، تعدادی را نیز جریمه کردند.
وی در ادامه با اشاره به اخذ حکم مقام قضایی دادستان شهرستان در راستای مقابله با دامداران متخلف گفت: با دامداران و بهره برداران متخلف برخورد و افراد خاطی نیز از طریق معرفی به مراجع ذیصلاح قضائی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.