• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس:

صدمات جبران‌ناپذیر به مردم و قشر آسیب‌پذیر در اثر انحراف عوارض آلایندگی

  • کد خبر : 26941
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
صدمات جبران‌ناپذیر به مردم و قشر آسیب‌پذیر در اثر انحراف عوارض آلایندگی
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس گفت: انحراف عوارض آلایندگی صدمات جبران‌ناپذیری به عموم مردم و قشر آسیب‌پذیر وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛ حمید ظهرابی با انتقاد از طرح یک فوریتی اختصاص کامل یک درصد از درآمد عوارض آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و عدم پرداخت بخشی از آن به صندوق ملی محیط‌زیست اظهار داشت: نمایندگان فهیم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با هوشیاری کامل سلامتی مردم و محیط زیست را در اولویت قرار داده و مانع انحراف از روح  قانون برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی شوند.

مدیر کل حفاظت‌محیط زیست استان فارس بیان کرد: تجربه سنوات گذشته نشان می‌دهد که پرداخت عوارض آلودگی زیست‌محیطی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هیچ نقشی در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی نداشته و این امر سال‌ها مورد اعتراض متخصصین محیط‌زیست کشور بوده است.

وی گفت: هدف از تصویب این قانون که مالیات محیط‌زیستی یا مالیات سبز نامیده می‌شود کمک به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است و حال که بعد از سال‌ها درصدی از این عوارض در مسیر هدف اصلی قانون گذار قرار گرفته ، تصویب چنین طرحی ما را به عقب بر می‌گرداند.

حمید ظهرابی اذعان داشت: صویب این طرح صدمات جبران‌ناپذیری را به پیکره نحیف محیط‌زیست کشور وارد خواهد کرد.

این مقام مسوول افزود: عوارض آلایندگی باید صرف پیشگیری از آلایندگی و کمک به صنایع برای رفع آلودگی شود و عواقب متوقف شدن آن دامنگیر صنایع و نتیجه آن رها کردن آلودگی‌ها و تهدید سلامت عمومی مردم از طریق افزایش روزافزون آلودگی‌ها خواهد شد.

 وی با اشاره به نرخ رشد انواع بیماری‌های تنفسی، قلبی و سرطان و سایر بیماری‌هایی که بطور مستقیم و غیر مستقیم به دلیل افزایش روزافزون آلودگی‌های زیست‌محیطی اتفاق می‌افتد هشدار داد:

حمید ظهرابی تاکید کرد: توسعه بدون محیط‌زیست توسعه نیست و رشد ناپایدار و نامتوازن است و نمی‌توان عوارضی که برای آلوده کردن محیط‌زیست مردم از صنایع آلاینده وصول می‌شود در راه هدفی غیر از رفع آلودگی هزینه کرد.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.