• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

صادرات محصولات کم آب و واردات پرمصرف‌ها

  • کد خبر : 12602
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
صادرات محصولات کم آب و واردات پرمصرف‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سیاست‌های آب مجازی و مدیریت آن در کشور اعمال می‌شود گفت: در همین راستا محصولات پرمصرف از نظر آب باید به گلخانه‌ها رفته و یا از کشورهای دیگر وارد شوند همچنین با توجه به محدودیت منابع آبی کشور در تلاشیم تا محصولات کم مصرف‌ و پردرآمدتر را […]

keshavarzi_ghaza_mazrae_mahsoolat_zeraat_baghbaniمعاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سیاست‌های آب مجازی و مدیریت آن در کشور اعمال می‌شود گفت: در همین راستا محصولات پرمصرف از نظر آب باید به گلخانه‌ها رفته و یا از کشورهای دیگر وارد شوند همچنین با توجه به محدودیت منابع آبی کشور در تلاشیم تا محصولات کم مصرف‌ و پردرآمدتر را صادر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایسنا، علیمراد اکبری در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه در بحث منابع آب مشکل مدیریت داریم تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ براساس اطلاعات مستند تاکنون ۳۰۰ هزار چاه غیرمجاز حفاری شده و قبل از آن هم ۱۰۰ هزار چاه غیرمجاز داشته‌ایم و اگر بتوانیم این مشکلات را در استان‌ها مدیریت کنیم، گام بزرگی در راستای حفاظت از منابع آبی برداشته ایم.

وی با بیان اینکه آبیاری بارانی باید در استان تعطیل شده و به سمت آبیاری تحت فشار برویم افزود: برای تحقق خواسته استاندار و مدیریت مشکل مصرف بی رویه در آب، باید به دنبال مدیریت آب رفته و سیاست های ملی با هم هماهنگ شوند که در نهایت به اهداف بهره‌وری آب و مصارف خواهیم رسید.

اکبری افزود: شاخص بهره‌وری برای ما بسیار مهم است و آب تنها عامل بهره‌وری نیست، مبارزه با آفات، حاصلخیزی خاک و … باید با هم بهره وری را بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبار خوبی برای استان کرمان در زمینه آبیاری تحت فشاردر نظر گرفته شده است گفت: ۸۵ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار برای شمال استان در نظر گرفته که با این اعتبار اقدامات خوبی می توان انجام داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هرچه استان در این زمینه اعتبار بگذارد، وزارت جهادکشاورزی سه تا چهار برابر تخصیص خواهد داد، گفت: آب و خاک نقش حاکمیتی در تولید دارند و هر گونه برنامه ریزی برای آب بدون توجه به خاک بی نتیجه خواهد ماند پس باید به این ۲ حوزه توجه شود.

وی با بیان اینکه لایحه حفاظت از خاک در کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب شده و به صحن علنی رفته است تصریح کرد: دو عنصر آب و خاک و به کارگیری تخصصی و عالمانه از آنها می تواند در حفاظت منابع تحول بزرگی در کشور و استان کرمان ایجاد می کند.

اکبری تصریح کرد: نباید کارها را متوقف کنیم، ما اعتبار را به استان خواهیم داد و کرمان را به صورت ویژه خواهیم دید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.