• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
0

صادرات زعفران ۲۲ درصد افزایش یافت/ امارات و اسپانیا، واردکنندگان اصلی زعفران ایرانی

  • کد خبر : 5529
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

فرشید منوچهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که در حال حاضر به ۴۵ کشور جهان صادرات زعفران داریم، اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی که طرح صادرات و واردات و گسترش بازارهای جهانی را در اختیار دارد، گام‌های بلندی برای توسعه بازار این محصول مهم و استراتژیک بردارد. دبیر […]

zaferanفرشید منوچهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که در حال حاضر به ۴۵ کشور جهان صادرات زعفران داریم، اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی که طرح صادرات و واردات و گسترش بازارهای جهانی را در اختیار دارد، گام‌های بلندی برای توسعه بازار این محصول مهم و استراتژیک بردارد.

دبیر شورای ملی زعفران گفت: طی ۹ ماه گذشته ما شاهد افزایش صادرات ۲۲ درصدی زعفران به کشورهای مختلف جهان بوده‌ایم ولی دو کشور امارات و اسپانیا همچنان بیشترین واردکننده زعفران از کشور ما هستند.

وی درباره وضعیت تولید زعفران در سال‌های آینده نیز تصریح کرد: میزان سطح زیرکشت بسیار افزایش یافته است اما اگر مشکلی در زمینه گل‌دهی پیاز زعفران به وجود نیاید میزان تولید قابل توجه خواهد بود.

دبیر شورای ملی زعفران همچنین درباره آخرین وضعیت برندهای این محصول نیز یادآور شد: امیدواریم هر چه زودتر اعتبارات این برند تامین شود تا ما سال آینده شاهد رونمایی از این برند ملی باشیم.

صادرات ۱۵۶ میلیون دلار زعفران ایرانی
ایران بیش از ۹۰ درصد از کل زعفران دنیا را تولید می کند و درنه ماهه امسال ۱۰۷ تن زعفران به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت باغبانی اعلام کرد: طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در نه ماهه امسال ۱۰۷ تن زعفران به ارزش ۱۵۶ میلیون دلار صادر شده است.

این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

به منظور ساماندهی بازار، برندسازی و تسهیل صادرات محصولات باغی از جمله زعفران کارگروه تنظیم بازار در معاونت امور باغبانی تشکیل شده است.

به منظور شناسایی تشکل ها و زنجیره تولید و در راستای سیاست های حمایتی وزارت جهادکشاورزی از بخش خصوصی، برنامه ریزی برای تشکیل صندوق توسعه ملی زعفران در دستورکار معاونت باغبانی قرار دارد.

هماهنگی و همکاری های لازم با شرکت بورس کالای ایران برای توسعه معاملات زعفران با تأکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و ایجاد انگیزه های لازم برای ترغیب و تشویق عرضه کنندگان، خریداران و کارگزاران به منظور اجرایی کردن توسعه معاملات زعفران در بورس کالای کشاورزی انجام شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.