• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4
سیدکمال پاک فطرت در جلسه ای که بمنظور روز شورا در بخش سده شهرستان اقلید برگزار شد

شوراییان آمده اند تا خدمت کنند

  • کد خبر : 22548
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
شوراییان آمده اند تا خدمت کنند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) سیدکمال پاک فطرت در جلسه ای که بمنظور روز شورا در بخش سده شهرستان اقلید برگزار شده بود، اظهار کرد: من از بدنه شورا آمده ام و امروز بنا به دستور داده شده مسئولیت پذیرفته ام، و به تمام تلاش و زحمات شما شوراییان واقف هستم، همچنین جایگاه شوراها برای […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) سیدکمال پاک فطرت در جلسه ای که بمنظور روز شورا در بخش سده شهرستان اقلید برگزار شده بود، اظهار کرد: من از بدنه شورا آمده ام و امروز بنا به دستور داده شده مسئولیت پذیرفته ام، و به تمام تلاش و زحمات شما شوراییان واقف هستم، همچنین جایگاه شوراها برای مسئولین کشوری مشخص می باشد.
وی در ادامه گفت: شهرستان اقلید در طول زمان های متعدد به دلایل مختلفی از خود دور مانده که امیدواریم با اتفاقات پیش رو از این بن بست رهایی یابد.
مدیرکل امور روستایی استانداری فارس با توجه به نگاه همه جانبه شوراها تصریح کرد: شوراها نباید به گذشته اهمیت دهند بلکه گذشته باید درسی باشد برای آینده.
وی هنچنین افزود: با توجه به سخن ارزشمند رهبر انقلاب، خدمت به روستا از هر عبادتی والا تر و بهتر است پس شوراییان باید بدانند، آمده اند تا خدمت کنند.
وی عشایر را مردمانی بامرام و اصیل دانست و اظهار داشت: با توجه به ناهنجاری هایی که در زندگی شهر بوجود آمده اما تاثیری بر زندگی عشایر نداشته و هم چنان صفا و صمیمت بین شان پابرجاست.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: همیشه از نداشته هایمان گفته ایم، اما اینبار باید گفت شهرستان اقلید دارای ظرفیت و توانایی های بالایی از جمله صنعت گردشگری است.
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس در حضور نماینده مجلس و فرماندار شهرستان اقلید گفت: شک نکنید درآمد زایی در صنعت گردشگری به مراتب چندین برابر بیشتر از کشاورزی خواهد بود و با توجه به مشکل کمبود آبی که با آن مواجه هستیم، تکلیف صنعت کشاورزی مشخص می باشد و قطعا باید به صنعت گردشگری بیش از پیش بها داده شود.
وی گفت: در دنیایی که تمام تمرکز و توجه اش را به صعنت گردشگری و صنایع دستی معطوف کرده و به بهترین نحو از آن درآمدزایی میکند، از نظر اقتصادی به مراتب بالاتر از ما که کشور نفت خیزی هستیم به سر می برند.
کمال پاک فطرت با توجه اینکه استان فارس تمام فعالیت های خود را در بخش کشاورزی متمرکز کرده است گفت: باید رویکرد فعالیت ها تغییر کند و همه ما می دانیم که با بحران کم آبی مواجه هستیم و نباید کشاورزی را دنبال کرد. در برخی از استان های همجوار فعالیت گردشگری و صنایع دستی را آغاز کرده اند از آنجایی که شهرستان اقلید از پتانسیل گردشگری خوبی برخوردار است باید به این سمت سوق داده شود.
کمال پاک فطرت در ادامه با توجه به موضوع مهم پسماند اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته با وجود اعتبار هیچکس طرحی را برای پسماند ارائه نکرد و فقط در شهرستان های کازرون و سپیدان در بخش بیضا به آن پرداخته شده است و قطعا هر یک از اعضای شورا طرحی برای پسماند پیشنهاد کنند مورد استقبال و حمایت ما قرار میگیرد.
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با توجه به ابلاغی که درباره بیمه شوراها شده است گفت: باید بصورت کشوری تصمیم گرفته شود.
وی در پایان با توجه به اهمیت تعاونی دهیاران اظهار کرد: متاسفانه تاکنون در استان فارس به تعاونی ها اهمیتی داده نشده است. اما در حال حاضر در استان های دیگر در سطح بین المللی فعالیت می کنند.
وی در ادامه سفر خود به شهرستان اقلید از روستاهای دارای پتانسیل گردشگری آن منطقه بازدید به عمل آورد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.