• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
سید کمال پاک فطرت، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در همایش شورای اسلامی در شهرستان جهرم

شوراها از دخالت در سیاست پرهیز کنند

  • کد خبر : 22502
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
شوراها از دخالت در سیاست پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)سید کمال پاک فطرت، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در همایش شورای اسلامی در شهرستان جهرم بیان کرد :شوراهای اسلامی، نمونه ای از مردم سالاری دینی و نهادی تصمیم گیر و نظارتی بوده و افزایش میزان مشارکت مردم در اداره امور جامعه و کمک به پیشبرد سریع […]

به گزارش خبرگزاری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)سید کمال پاک فطرت، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در همایش شورای اسلامی در شهرستان جهرم بیان کرد :شوراهای اسلامی، نمونه ای از مردم سالاری دینی و نهادی تصمیم گیر و نظارتی بوده و افزایش میزان مشارکت مردم در اداره امور جامعه و کمک به پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، از اهداف مهم شکل گیری آن هاست و شوراها نقش بسیار اساسی در ارتباط و تعامل با مردم دارند و باید خدمت بی منت را مبنای کار خودشان قرار دهند و بتوانند مطالبات مردم را پیگیری و برای تحقق آن تلاش کنند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به بخشی از صحبت های امام راحل(ره) افزود: تشکیل شورای های اسلامی در جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت بر سرنوشت خویش، از ضرورت های نظام جمهوری اسلامی ایران است و با بیان اینکه در دین مبین اسلام به کارگیری و راهبرد اندیشه های جمعی مورد تاکید قرار گرفته است؛ یادآور شد: مایه ی مباهات است که در دین اسلام و چندصد سال قبل از تولد کشورها و نظام های نوظهور و مدعی حقوق بشر و دموکراسی، به کارگیری و راهبرد اندیشه های جمعی مورد تاکید قرار گرفته و نزدیک ترین طریق وصول به جامعه ای ایده ال و آرمانی را در تحقق ایده ها و اندیشه های جمعی نگر قلمداد کرده است.
ایشان با بیان آیات «وامرهم شوری بینهم» و «وشاورهم فی الأمر» اصل هفتم قانون اساسی را تجلی این آیات دانست و تمامی شوراهای قانونی کشور را عصاره این حقیقت الهی و قانونی بر شمرد
سید کمال پاک فطرت با تاکید بر اینکه فعالیت شورایی با سیاسی کاری همخوانی ندارد، افزود: شان اعضای شوراها بالاتر از آن است که در امور اجرایی و سیاسی مداخله نمایند., متذکر گردید شوراها به هیچ وجه نباید وارد سیاست شوند چرا که سیاست مقوله ای جداست و باید به دور از سیاست زدگی برای توسعه و عمران شهرها و روستاها تلاش کنند.
وی حضور و مشارکت گسترده و حداکثری مردم در انتخابات شوراهای اسلامی را موید این دانست که آحاد افراد جامعه با درک اهمیت و واقف شدن جایگاه شوراها به ضرورت حضور نمایندگانی دلسوز، متعهد، متخصص و آگاه به مدیریت شهری و روستایی بیش تر از گذشته می اندیشند و به همین دلیل در طول پنج دوره ی برگزاری انتخابات شورا ها رقابت قابل توجه و پرشوری را در میان داوطلبان ورود به شوراها شاهد بودیم.
مدیر کل امور روستایی استانداری فارس در پایان گفت: شوراها باید همیشه در بین مردم حضور یافته و تک تک مطالباتشان را پیگیری و در مورد نحوه پیگیری و نتیجه ی پیگیری را به مردم اطلاع رسانی کنند تا مردم از عملکرد شوراها آگاه شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=22502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام
    ما از اهالی آبزنگی دروازه قرآن هستیم
    یکی از همسایگان مبادرت به جمع آوری ضایعات به صورت انبوه از قبیل پلاستیک. سیم و کابل و ضایعات تعویض روغن و دیگر ضایعات. و جهت تفکیک و جدا سازی مبادرت به آتش زدن آن در سطح وسیعی که شدیدا برای سلامتی و محیط زیست خطرناک است می شوند. با توجه به چندین بار تذکر و همچنین تذکر از طرف مامورین شهرداری منطقه ۳ . همچنان به کار ادامه می دهند. لذا خواهشمند است با توجه به فصل گرما و آلودگی هوا بر اثر آتش زدن ضایعات مربوطه . نسبت به جمع‌آوری ضایعات نامبردگان اقدام لازم را مبذول و با تذکر و گرفتن تعهد کتبی از چنین مواردی جلوگیری فرمایید.

    به شهرداری منطقه۳ شیراز خبر دادیم. اومدن نگاه کردن. و رفتن . هیچ کاری یا تذکری هم ندادن. گویا مثل اینکه باج گرفتن.

    چند روز پیش عصر چنان آتشی برا سوزاندن و تفکیک ضایعات به راه انداخته بود. که کل منطقه رو دود سیاه گرفته بود. متاسفانه موقع آتش زدن کسی نبوده فیلم بگیره. اگر هم کسی فیلم یا عکس بگیره این آقا تعدیدش میکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.