• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
3
مدیرکل امور عشایر اصفهان:

شناسائی ۲۰ نقطه فاقد پوشش مخابراتی در استان اصفهان

  • کد خبر : 26779
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
شناسائی ۲۰ نقطه فاقد پوشش مخابراتی در استان اصفهان
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به اینکه یک چهارم عشایر اصفهان ارتباط مخابراتی ندارند گفت: ۲۰ نقطه فاقد پوشش مخابراتی در این استان شناسائی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان؛ مختار اسفندیاری اظهار داشت: تأمین برق دکل‌های مخابراتی برای مناطق عشایرنشین استان اصفهان ضروری است.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان بیان کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ۸۰ درصد مناطق با حداقل ۲۰ درصد خانوار را زیر پوشش شبکه مخابراتی قرار دهد که مناطق عشایری مشمول این قانون است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ نقطه فاقد پوشش شبکه مخابراتی در استان شناسایی شده است و اداره کل ارتباطات برای نصب دکل در حداقل ۶ نقطه مشکلی ندارد تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه تامین برق این دکل‌های مخابراتی است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در حالیکه براساس مصوبه شورای عالی عشایر در سال گذشته، مقرر شده که وزارت ارتباطات به منظور تامین برق این دکل‌ها هماهنگی‌های لازم را با وزارت نیرو انجام دهد؛ وزارت نیرو عنوان کرد توان مالی برای حمایت از تامین برق این دکل‌ها در استان را ندارد.

این مدیر کل با بیان اینکه برخی از این نقاط کور، مناطق حساس بین شهری و حاشیه جاده‌های آسفالت است اظهارداشت: امور عشایر استان اصفهان مسیرها و جاده‌های موردنیاز برای نصب و راه اندازی این دکل‌ها را احداث خواهد کرد.

وی ایجاد دکل‌های مخابراتی در مناطق عشایری را کمک به توسعه جامعه عشایر دانست و متذکر شد: ایجاد جامعه پایدار برای عشایر، لطمه نخوردن به تولید و کمک به تولیدات عشایر از نتایج بارز دست نزدن به زندگی عشایر  و تأمین زیرساخت‌های اولیه لازم برای زندگی راحت این قشر است.

خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=26779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.