• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

سیب زمینی یک کیلویی با کود حیوانی در چالدران

  • کد خبر : 13474
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
سیب زمینی یک کیلویی با کود حیوانی در چالدران

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: سیب زمینی های یک کیلویی با همکاری یکی از کشاورزان و کارشناسان این اداره تولید شد. محمد اکبری آذر عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: یکی از سیب زمینی کاران چالدرانی امسال برای اولین بار با استفاده از بذر اصلاح شده […]

sibzaminiبه گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: سیب زمینی های یک کیلویی با همکاری یکی از کشاورزان و کارشناسان این اداره تولید شد.
محمد اکبری آذر عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: یکی از سیب زمینی کاران چالدرانی امسال برای اولین بار با استفاده از بذر اصلاح شده در سطح نیم هکتار اقدام به کشت این محصول کرد و موفق به تولید سیب زمینی هایی با وزن بیش از یک کیلوگرم شد.
وی اضافه کرد: استفاده از تجربیات کارشناسان جهاد کشاورزی، نظارت کامل بر تمام مراحل کشت این محصول و استفاده از کودهای حیوانی از عوامل موفقیت این کشاورز بودند.
وی اظهار کرد: چالدران به لحاظ داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و زمین های مستعد و حاصلخیز یکی از مهم ترین قطب های تولید سیب زمینی در کشور به شمار می رود که همه ساله در بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سیب زمینی کشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی چالدران ادامه داد: امسال پیش بینی می شود از زمین های کشاورزی در این شهرستان بیش از ۲۸ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.
حسن دادگر کشاورز سیب زمینی کار چالدرانی هم در این مصاحبه با بیان اینکه تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه و با نظارت کامل فنی و مهندسی کشاورزی اجرا شد، گفت: با تلاش پنج ماهه خود توانستم از این میزان سطح زیر کشت ۳۵ تن سیب زمینی برداشت کنم.
چالدران با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲۰ کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=13474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.