• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

سهم ۱۷۰میلیاردی عشایر از بودجه کشور

  • کد خبر : 9398
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
سهم ۱۷۰میلیاردی عشایر از بودجه کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: مجموع سهم عشایر از بودجه کشور حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است. به گزارش ایسنا، کرمعلی قندالی امروز -چهارشنبه- در گردهمایی مدیران امور عشایر شهرستان‌های سراسر کشور در خصوص منابع تخصیص‌یافته به عشایر اظهار کرد: سهم اعتبار عشایری از بودجه کل کشور حدود ۱۰۶ میلیارد تومان استانی و ۶۰ میلیارد […]

ashayer_2رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: مجموع سهم عشایر از بودجه کشور حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، کرمعلی قندالی امروز -چهارشنبه- در گردهمایی مدیران امور عشایر شهرستان‌های سراسر کشور در خصوص منابع تخصیص‌یافته به عشایر اظهار کرد: سهم اعتبار عشایری از بودجه کل کشور حدود ۱۰۶ میلیارد تومان استانی و ۶۰ میلیارد تومان ملی است.

وی گفت: دولت یازدهم به خوبی عشایر را پذیرفته است، بنابراین بهانه همیشگی سازمان مبنی بر بی‌توجهی دولت به عشایر رفع شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به درست اجرا نشدن ماده ۱۸۰ قانون پنجم تحت عنوان «توازن منطقه‌ای در سال گذشته» گفت: سهم این ماده قانونی که در سال گذشته اجرا نشد، امسال حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه کل کشور است و باید تلاش بسیاری برای تحقق آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسئول در حوزه عشایر با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‌کنند، بیان کرد: در سال گذشته ۱۹۹ جلسه با تعداد حدود ۱۳۰۰ مصوبه داشتیم که اگر ۶۰ درصد از این مصوبات اجرا شوند و از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده شود، در بخش عشایر یک تحول بزرگ ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و نحوه مدیریت آن در کشور عنوان کرد: مدیریت بحران خشکسالی مجموعه عواملی را شامل می‌شود که در تعدیل اثرات خشکسالی دخیل هستند.

وی ادامه داد: برای وضع موجود کلمه خشکسالی دیگر نباید استفاده شود زیرا این امر بحرانی چند ساله است و برای مقابله با آن تنها تامین علوفه ملاک نیست و باید مردم نیز در رفع این مشکل با مسئولان همکاری کنند.

قندالی یکی از مشکلات عشایر را بیمه نبودن آنان خواند و افزود: عشایر نیز مانند شهرنشین‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از مزایای بیمه در صورت بروز مشکل استفاده کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: سال گذشته ۲۵ درصد عشایر کشوری شامل ۴۶ هزار خانوار و ۱۸ درصد دام شامل سه میلیون و ۶۰۰ هزار راس تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که طبق برنامه باید این میزان تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

قندالی با بیان اینکه منفعت هر راس دام برای صادرات حدود ۱۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: هیچ‌کدام از تشکل‌ها که به صورت مردمی شکل گرفته‌اند سهمی در صادرات دام نداشته‌اند.

وی ادامه داد: تامین علوفه دام یکی از وظایف تشکل‌های عشایری است اما آن‌ها به ماموریت خود مسلط نیستند و به آن عمل نمی‌کنند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=9398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.