• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
رئیس جهاد کشاوری کاشان، خبر داد:

سند گل محمدی منطقه کاشان تدوین می‌شود

  • کد خبر : 25260
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
سند گل محمدی منطقه کاشان تدوین می‌شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، خاستگاه گل محمدی را شهرستان کاشان دانست و گفت: سند گل محمدی این شهرستان، تدوین می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مجید کافی‌زاده، با اعلام این خبر، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد شهرهای کوهستانی منطقه کاشان به واسطه گل محمدی است چراکه بخش کشاورزی […]

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، خاستگاه گل محمدی را شهرستان کاشان دانست و گفت: سند گل محمدی این شهرستان، تدوین می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از اصفهان، مجید کافی‌زاده، با اعلام این خبر، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد شهرهای کوهستانی منطقه کاشان به واسطه گل محمدی است چراکه بخش کشاورزی از ۱۰۰ درصد گردشگران استفاده می کند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، بیان کرد: در حالیکه یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان، گل محمدی است، لازم است تا حوزه گردشگری منطقه کاشان را حفظ و حتی ارتقاء دهیم و این مهم به واسطه گل محمدی امکان‌پذیر است.
وی تصریح کرد: گل محمدی از جمله محصولاتی است که نقش مهمی در اقتصاد منطقه کاشان دارد و بر همین اساس لزوم تهیه سند گل محمدی منطقه کاشان بیش از پیش احساس می‌شود.
کافی‌زاده یادآور شد: از زمانی که در عمل این مهم محقق شد، لزوم دخالت هواشناسی کشاورزی بیش از پیش احساس شد چراکه با اجرای توصیه‌های هواشناسی خسارات تا حداقل کاهش پیدا کرده است.
عباس ارغوانی رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان نیز به برگزاری جلسات هفتگی در قالب طرح تَهَک، بیان کرد: در حالیکه این طرح چندین سال به مرحله اجرا درآمده است؛ تآکید داریم کشاورزان در طرح تهک برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی افزود: گل محمدی عامل جذب گردشگر در منطقه است و بر همین اساس لازم است مسئولان با توجه بیش از پیش به این محصول در ارتقاء سطح گردشگری کاشان تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان، ابراز داشت: قمصر و نیاسر کاشان با گل محمدی شناخته می‌شود و بر همین اساس در اداره هواشناسی در تلاش هستیم سندی جامع تهیه تا تولید گل محمدی افزایش پیدا کند.
خبرنگار: مدینه صابری

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=25260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.