• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

سفیر سوئد در تهران: از محصولات ارگانیک ایران استقبال می کنیم

  • کد خبر : 10536
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
سفیر سوئد در تهران: از محصولات ارگانیک ایران استقبال می کنیم

سفیر سوئد در تهران با بیان اینکه سوئدی ها از محصولات ارگانیک ایران استقبال می کنند، گفت: به طور مشخص برخی محصولات کشاورزی لرستان قابلیت مطلوبی برای صادرات به سوئد دارد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا «پیتر تیلر» روز دوشنبه در دیدار با فعالان بخش خصوصی لرستان در […]

organicسفیر سوئد در تهران با بیان اینکه سوئدی ها از محصولات ارگانیک ایران استقبال می کنند، گفت: به طور مشخص برخی محصولات کشاورزی لرستان قابلیت مطلوبی برای صادرات به سوئد دارد.
به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا «پیتر تیلر» روز دوشنبه در دیدار با فعالان بخش خصوصی لرستان در خرم آباد افزود: ملت سوئد نسبت به محصولاتی که دارای مواد شیمیایی است سخت گیر بوده و همواره ترجیح می دهند از محصولات ارگانیک استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به علاقه مردم سوئد به توت فرنگی لرستان می تواند صادرات این محصول به سوئد را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین با بیان اینکه پرورش دام در سوئد بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود، گفت: خربزه لذیذترین میوه ای است که در طول عمر خود در ایران مصرف کرده ام و اگر فعالان اقتصادی لرستان بتوانند این محصول را به سوئد صادر کنند قول می دهم بازار بی رقیبی در این کشور داشته باشند.

تیلر ادامه داد: با توجه به توپوگرافی و آب و هوای سوئد بخش قابل توجهی از مواد غذایی سوئد خارج از کشور تامین می شود بنابراین بازار صادرات میوه لرستان به سوئد برای دو کشور سودمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد سوئد آزاد و باز است صادرات و واردات به آسانی در این کشور انجام می شود.

سفیر سوئد در ایران ادامه داد: سازمان هایی در سوئد فعالیت می کنند که اطلاعات مفیدی در رابطه با بازار به افراد سرمایه گذار خارجی ارائه می کنند و فعالان اقتصادی لرستان نیز می توانند با این سازمان ها ارتباط برقرار کرده تا در زمینه قیمت گذاری و معرفی به شریک تجاری مساعدت های لازم را دریافت نمایند.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد نیز در این نشست گفت: کشاورزی در لرستان از بخش های پیشرو در تولید محصولات متنوع و کیفی است.

مرتضی هادی پور افزود: در لرستان ۷۵۰ هزار تن محصولات صیفی تولید می شود که حجم قابل توجهی از این محصولات در فصل زمستان قابل استفاده است.

وی ادامه داد: میوه جات انحصاری مانند انار و انجیر نیز به میزان ۲۵۰ هزار تن در لرستان تولید می شود و علاوه بر آن ۱۵۰ هزار تن حبوبات نیز در این استان برداشت می شود که در تولید آن ها از کمترین مواد شیمیایی استفاده می شود.

هادی پور با بیان اینکه برخی از محصولات کشاورزی لرستان به صورت دیم کشت می شود، بیان داشت: همین امر موجب استفاده کمتر از مواد شیمیایی می شود.

سفیر سوئد روز گذشته در سفری دوروزه به منظور بررسی ظرفیتهای لرستان وارد خرم آباد شد و عصر امروز این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.