• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

سخنگوی کمیسیون بهداشت: دو سوم سموم کشاورزی در بازار غیرمجاز هستند

  • کد خبر : 8857
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
سخنگوی کمیسیون بهداشت: دو سوم سموم کشاورزی در بازار غیرمجاز هستند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو سوم سموم در بازار کشاورزی کشور غیرمجاز هستند، گفت: استفاده بیش از حد و بدون برنامه از این سموم باعث افزایش سرطان در کشور شده است. محمدحسین قربانی در گفت وگو با ایرنا، با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، […]

samسخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو سوم سموم در بازار کشاورزی کشور غیرمجاز هستند، گفت: استفاده بیش از حد و بدون برنامه از این سموم باعث افزایش سرطان در کشور شده است.
محمدحسین قربانی در گفت وگو با ایرنا، با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: ارایه گزارش وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره سموم موادغذایی و مصرف آن در تولیدات داخلی دستور کار امروز این کمیسیون بود.

وی ادامه داد: سالانه حدود۲۱ تا ۲۳ هزار تن سموم در محصولات کشاورزی برای حدود ۱۶ میلیون هزارهکتار زمین مصرف می شود؛ قانون برنامه پنجم توسعه دو وزارتخانه بهداشت و کشاورزی را مکلف کرده که میزان مصرف مجاز سموم کودهای شیمیایی را برای تولید محصولات مشخص کرده و در این برنامه عنوان شده که دولت برنامه تامین سلامت غذا از مزرعه تا سفره را بر عهده گیرد در حالی که اکنون در سال آخر برنامه پنجم هستیم اما هیچ اقدام عملی را شاهد نبوده ایم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه ضمن اظهار داشت: متاسفانه سرطان ها در کشور رو به افزایش است که یکی از شاخص های افزایش این بیماری وجود سموم بیش از حد مجاز در محصولات کشاورزی است که باید راهکار جدی برای آن اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: ما باور داریم بسیاری از سموم موجود در کشور به صورت غیر استاندارد، غیر اصولی یا حتی قاچاق توزیع می شود و وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان هیچ شناسنامه ای را ارایه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه دو سوم، سموم موجود در بازار از سموم غیرمجاز هستند و متاسفانه گزارش امروز وزارت جهاد کشاورزی نمایندگان کمیسیون بهداشت را قانع نکرد و در صورت چنین روندی طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.