• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

سایت اطلاعات بازار محصولات کشاورزی شهریورماه امسال رونمایی می شود

  • کد خبر : 8859
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
سایت اطلاعات بازار محصولات کشاورزی شهریورماه امسال رونمایی می شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، از رونمایی سایت اطلاعات بازار محصولات کشاورزی در شهریورماه امسال خبرداد و گفت: این سامانه به منظور توسعه تجارت الکترونیک و شفاف سازی وضعیت بازرگانی محصولات کشاورزی با امکان دسترسی عمومی برای همه کاربران در محدوده تشکل های شهرستانی طراحی شده است. به گزارش ایرنا، […]

keshavarzi_3رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، از رونمایی سایت اطلاعات بازار محصولات کشاورزی در شهریورماه امسال خبرداد و گفت: این سامانه به منظور توسعه تجارت الکترونیک و شفاف سازی وضعیت بازرگانی محصولات کشاورزی با امکان دسترسی عمومی برای همه کاربران در محدوده تشکل های شهرستانی طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، حسین صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران هدف از تهیه چنین سامانه ای را حذف دلالان و روشن شدن وضعیت بازرگانی و به روز رسانی قیمت ها عنوان کرد و افزود: گام اساسی دیگر افزایش قدرت چانه زنی کشاورزان و اصلاح زنجیره توزیع است.

وی با بیان آنکه سایت اطلاعات بازار محصولات کشاورزی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور طراحی شده است، اظهار داشت: قانون تعاونی تولید و یکپارچه سازی اراضی مصوب سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی با هدف جلوگیری از خرد شدن اراضی و افزایش راندمان و بهره وری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره توسعه بورس محصولات کشاورزی در سالجاری، گفت: برای توسعه فعالیت های بازرگانی و دستیابی به دانش بازاررسانی و بازاریابی در بخش کشاورزی، توسعه بورس کالاهای کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

صفایی با بیان اینکه سال گذشته، فعالیت های تجاری این سازمان از طریق بورس کالا صورت گرفت، افزود: امسال نیز تلاش می شود با معرفی محصولات جدید به رینگ تالار، وضعیت بورس از رونق مناسب تری برخوردار شود.

وی تشکیل فروشگاه های زنجیره ای با محوریت تعاونی های روستایی را از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی برشمرد و ادامه داد: در حوزه بازرگانی حداقل در چهار استان، ایجاد مدل شبکه های فروشگاهی تحت عنوان تروکا در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: پروژه مطالعاتی ما برای ۲ هزار و ۲۰۰ فروشگاه توسط استانداران مورد ارزیابی قرار گرفته که با استفاده از مدل زنجیره ای، تعاونی های تولید امکان عرضه محصولات سهامد اران خود را پیدا خواهند کرد.

صفایی، خرید حمایتی و پشتیبانی تسهیلاتی از بهره برداران بخش کشاورزی را از دیگر فعالیت های این سازمان در سال ۹۴ برشمرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره اصلاح و نوسازی شبکه های بوجاری بذر، افزود: در سال گذشته ۱۰۹ هزار تن بذر گندم و ۱۵ هزار تن بذر گواهی شده جو تولید شده که از این میزان ۱۷۵ هزار تن بذر گندم و ۲۵ هزار تن بذر جو توزیع شده است.

صفایی اظهار داشت: در سال های ۹۳ و ۹۴ تجهیز کارگاه های بوجاری در دستور کار قرار دارد، به طوری که از ۵۰ هزار واحد بوجاری، ۳۰ هزار واحد نوسازی شده و باقیمانده نیز طی سال جاری نوسازی خواهد شد.

وی گفت: براساس ارزیابی کارشناسان، بذرهای بوجاری شده حداقل ۱۰ درصد کارایی بیشتری در زمین دارند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته سازمان در سال ۹۳، افزود: چهار واحد کارخانه خوراک دام، دو واحد کارگاه فرآوری شیر، ۱۱ واحد مرکز جمع آوری شیر و ۳۶ کارگاه از ۴۵۶ مورد از واحدهای لبنی تجهیز و نوسازی شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد کود شیمیایی مورد نیاز بهره برداران توسط مراکز تحت پوشش سازمان یا تشکل ها و تعاونی ها توزیع شده است.

صفایی تصریح کرد: در همین راستا، هفت هزار و ۱۰۰ تن کود ریزمغذی و ۵۰ هزار تن کود عالی و زیستی نیز در شبکه توزیع قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از تصویب خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در نظام بانکی و در بودجه ۹۴ تصویب شد که هم اکنون برای تزریق در مرحله چانه زنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد.

وی درباره قانون یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه سال گذشته به تأییدیه شورای نگهبان رسید، یکپارچه کردن قطعات اراضی زارعان داوطلب عضو شرکت های تعاونی روستایی در هریک از روستاهای حوزه عمل آن شرکت ها و سایر کشاورزان در جهت امکان حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک از طریق تأسیس شبکه های نوین آبیاری و تسطیح اراضی زراعی و احداث راه های ارتباطی انجام می شود.

وی افزود: براساس متن قانون، آن بخش از کشاورزانی که با حفظ مالکیت پس از ارزش گذاری زمین داوطلب عضویت در تعاونی می شوند، می توانند اراضی معوضه هم ارزش داشته باشند که از معافیت های مالیاتی و ثبتی نیز برخوردار خواهند بود.

صفایی خاطرنشان کرد: براساس متن قانون، اگر بهره برداران دوسوم از اراضی به اجرای این قانون راضی باشند، به شکل قهری این قانون در همه اراضی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بازمهندسی زنجیره تأمین ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه ای که با مؤسسه های پژوهشی – اقتصادی صورت گرفته، برای ۱۲ محصول ازجمله زیتون، زرشک، خرما، پنبه و انگور زنجیره تأمین نظیر بازار، حمل و نقل و شبکه توزیع فراهم خواهد شد.

صفایی گفت: به منظور فعالیت تشکل ها دو هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ جذب شد که مقرر است ۵۰ درصد به صورت خرید تضمینی و ۵۰ درصد به صورت فعالیت های تجاری در اختیار آنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای تسریع در روند خرید تضمینی گندم همچنین دو هزار میلیارد تومان جذب شد تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گنم توسط اتحادیه تعاون روستایی کشور خریداری شود.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.