• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

سازمان حفاظت محیط‌زیست دنبال ایجاد باغ وحش نیست

  • کد خبر : 24316
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
سازمان حفاظت محیط‌زیست دنبال ایجاد باغ وحش نیست

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، شهاب‌الدین منتظمی افزود: در حال ساماندهی گونه‌های نگهداری شده در مرکز قرنطینه و بازپروری پارک پردیسان هستیم و فرآیند آن به زودی به پایان می‌رسد. وی هدف ایجاد این مرکز را درمان و تیمار گونه‌هایی ذکر کرد که به هر دلیلی دچار آسیب شده و امکان بازگشت به طبیعت […]

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)، شهاب‌الدین منتظمی افزود: در حال ساماندهی گونه‌های نگهداری شده در مرکز قرنطینه و بازپروری پارک پردیسان هستیم و فرآیند آن به زودی به پایان می‌رسد.

وی هدف ایجاد این مرکز را درمان و تیمار گونه‌هایی ذکر کرد که به هر دلیلی دچار آسیب شده و امکان بازگشت به طبیعت ندارند.

منتظمی تصریح کرد: گونه‌های وحشی منتقل شده به این مرکز درمان شده، درصورتی که واجد شرایط رهاسازی باشند به زیستگاه‌های اصلی منتقل و رهاسازی می‌شوند، چنانچه این امکان مهیا نشود و قابلیت برگشت به زیستگاه را نداشته باشند در اختیار مراکز نگهداری از حیات وحش و یا باغ وحش‌هایی که تحت نظارت سازمان هستند، قرار می‌گیرند.

وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر انتقال گونه‌ها به مراکز نگهداری گفت: تحت هر شرایط کاملاً مخالف انتقال گونه از زیستگاه‌های طبیعی به مراکز نگهداری هستیم و چنین مجوزی صادر نخواهیم کرد، تلاش بر این است این ساماندهی از جابجایی بین مراکز نگهداری یا گونه‌های غیر قابل رهاسازی از پردیسان تامین شوند. هر سال تعداد زیادی گونه آسیب‌دیده وارد این مرکز شده و در نهایت یا درمان می‌شوند یا در اختیار مراکز مجاز نگهداری از حیات وحش قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش به تلفات این مرکز هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخشی از گونه‌های وارد شده به این مرکز به علت شدت جراحات تلف می‌شوند.

وی تاکید کرد: تمام گونه‌های حیات وحش نگهداری شده در باغ‌های وحش، مراکز نگهداری و مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش به طور مستمر از سوی همکاران در ادارت کل استان‌ها مورد بازدید، ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=24316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.