• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 29242
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران با هدف نظارت بر حوزه تجارت و بازرگانی کالا‌های کشاورزی تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛  آقای سید جواد ساداتی نژاد  با اشاره به اینکه مجلس در جلسه فردا (دوشنبه) طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی خواهد کرد گفت: در این طرح پیش بینی شده است که سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران ذیل وزارت کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت و بازرگانی کالا‌های کشاورزی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: این سازمان از ادغام معاونت بازرگانی و سایر واحد‌های ذیربط وزارت جهادکشاورزی، واحد‌های مرتبط با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.
وی هدف اصلی تشکیل سازمان بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی ایران را تمرکز امور سیاست گذاری​، برنامه ریزی و نظارت در حوزه تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری کشاورزی برشمرد.
آقای ساداتی نژاد گفت: با تشکیل این سازمان علاوه بر رفع مشکلات کشاورزان در زمینه بازار و نیز بلاتکلیفی در امور مدیریتی؛ بازار جهانی محصولات کشاورزی بر روی کشاورزان ایران باز خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: از این هفته و با اتمام زمان لغو دوساله قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد، تمامی اختیارات حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، قیمت گذاری محصولات کشاورزی، صادرات و واردات و تعرفه گذاری این محصولات و همچنین شرکت بازرگانی به وزارت جهادکشاورزی برمی گردد.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس این اقدام را عامل بسیار مهمی برای توسعه کشاورزی و همچنین امنیت تولیدات کشاورزی دانست و افزود: این قانون از سال ۹۲ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و اجرا شد، در این حال از سال ۹۸ و با پیشنهاد دولت و به شورای هماهنگی سران قوا به مدت دو سال اجرا نشد که از هفته جاری مدت دوساله آن به پایان می‌رسد و مجددا اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.