• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
3

زردشدن برگ درختان ولیعصر در نیمه تابستان

  • کد خبر : 12355
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۳۳
زردشدن برگ درختان ولیعصر در نیمه تابستان

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر توضیحاتی را پیرامون زرد شدن برگ درختان خیابان ولیعصر ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، مهندس محمد حقانی، در خصوص علل زرد شدن برگ درختان خیابان ولیعصر (عج) به خصوص در محدوده پارک وی تا تجریش، گفت: درختان چنار به آب […]

derakht_mive_mosmerرییس کمیته محیط زیست شورای شهر توضیحاتی را پیرامون زرد شدن برگ درختان خیابان ولیعصر ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN)؛ به نقل از ایسنا، مهندس محمد حقانی، در خصوص علل زرد شدن برگ درختان خیابان ولیعصر (عج) به خصوص در محدوده پارک وی تا تجریش، گفت: درختان چنار به آب زیادی احتیاج دارند و یکی از دلایل زرد شدن زود هنگام برگ این درختان گرمای بیش از حد هوا است.

وی با بیان اینکه گرمازدگی درختان بخصوص چنار در قالب زرد شدن برگ درختان نمود پیدا می‌کند، گفت: شهر تهران نسبت به گذشته گرم تر شده و تخریب فضای سبز و باغات نیز به این موضوع دامن زده و موجبات افزایش گرما را فراهم کرده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به کاهش سطح آب سفره های زیرزمینی، گفت: کاهش آب سفره های زیرزمینی به حدی بوده است که ریشه درختان به این آب ها نرسیده و کم کم خشک می شود.

حقانی با اشاره به هجوم ساختمان سازی در دو طرف خیابان ولیعصر گفت: نیلینگ و مقاوم سازی ساختمان های در حال ساخت اطراف خیابان ولیعصر و تزریق بتن به این درختان سبب از بین رفتن ریشه آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل آلودگی شدید هوا و ورود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به برگ درختان موجب بسته شدن راه تنفسی آنها می شود، گفت: در حال حاضر آب جوی خیابان ولیعصر نیز آلوده است چرا که در طول زمستان به دلیل نمک پاشی های انجام شده بر روی آسفالت این خاک خاصیت فیزیکی خود را از دست داده است.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر افزود: مجموع این علل سبب زرد شدن زود هنگام برگ درختان خیابان ولیعصر شده و شاهد پاییزی زود هنگام در این خیابان هستیم.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=12355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.