• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

رییس سازمان عشایرکشور: بیمه دام عشایر به عنوان میثاق ملی پیگیری شود

  • کد خبر : 3214
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: بیمه دام عشایر باید به عنوان میثاق ملی با حرکتی همگانی پیگیری و از این طریق از این قشر تاثیر گذار در کشور حمایت جدی شود. ‘کرمعلی قندالی’ چهارشنبه در نشست مشترک دست اندر کاران بیمه دام عشایر کشور در شیراز بدون پرداختن به جزییات بیشتری از این نوید، […]

رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: بیمه دام عشایر باید به عنوان میثاق ملی با حرکتی همگانی پیگیری و از این طریق از این قشر تاثیر گذار در کشور حمایت جدی شود.

‘کرمعلی قندالی’ چهارشنبه در نشست مشترک دست اندر کاران بیمه دام عشایر کشور در شیراز بدون پرداختن به جزییات بیشتری از این نوید، بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ۴۰ درصد دام عشایر تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

قندالی اضافه کرد:بیمه دام عشایر به گونه ای طراحی شده که ارتباط وسیعی بین اعضا ، تشکل ها و تعاونی ها ایجاد می کند.

رییس سازمان امور عشایر کشور بیان داشت:عشایر ۲۴ میلیون راس دام کشور را در اختیار دارند و این آمار مبین سرمایه عظیمی است که باید از مخاطرات حفظ شود.

وی گفت: اگر دو درصد از سرمایه گذاری عشایر در دامپروری به بیمه دام تعلق گیرد، مجموعه دام کشور بیمه شده و از خسارات کلی پیشگیری می شود.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: عشایر دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما ۲۸ درصد تولیدگوشت قرمز و تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را برعهده دارند و به همین سبب نقش مهمی در اقتصاد کشورمان ایفا می کنند.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: نقش عشایر در تامین امنیت کشور نباید نادیده گرفته شود و این مهم باید در خدمات رسانی به این قشر موثر باشد.

مدیر کل امور عشایر استان فارس نیز در این نشست گفت: بیمه دام عشایر باید به عنوان ابزار حمایتی بکارگرفته و از سوی مسوولان پشتیبانی شود.

صادق نکوییان افزود: عشایر فارس با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، سه درصد جمعیت این استان و ۵. ۱۲ درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهند و این جمعیت عشایری فارس را به عنوان قطب عشایر کشور معرفی کرده است.

وی اضافه کرد:اقتصاد و معیشت عشایر وابسته به دام و دامپروری است و بیمه دام عشایر می تواند موجب دلگرمی عشایر و کاهش خطر پذیری سرمایه گذاری آنها شود.

وی گفت: از مجموع حوادث طبیعی، ۳۱ مورد آن در ایران اتفاق می افتد که این حوادث زندگی عشایر را تحت تاثیر قرار می دهد.

نکوییان بیان کرد: در سال های ۸۷ و ۸۸ با تلاش های مجدانه ۲۷ درصد دام عشایر تحت پوشش بیمه قرارگرفت اما پس از آن به دلیل برخی از مشکلات این میزان به کمتر از هشت درصد رسید.

وی اظهار داشت: پایین بودن هزینه خسارت به عشایری که دام های خود را بیمه کرده اند و طولانی بودن زمان پرداخت خسارت از جمله دلایلی است که انگیزه عشایر را برای بیمه کردن دام های خود از بین می برد.

نکوییان ، اصلاح رویکرد چرخه بیمه دام، ترویج فرهنگ بیمه دام ، ارائه آموزش های مداوم و اعطای تسهیلات را در پیشبرد اهداف بیمه دام عشایر موثر دانست.

وی گفت: همکاری اداره های دامپزشکی برای کاهش تلفات دامی ، ترویج استفاده از کنسانتره و خوراک دام ، اعطا یارانه و بخشودگی بخشی از سهم بیمه دام ، انجام تبلیغات از سوی رسانه ها و به ویژه صدا و سیما می تواند در افزایش بیمه دام عشایر موثر باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=3214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.