• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
4

رییس سازمان حفاظت محیط زیست وارد جنگل ملی گلستان شد

  • کد خبر : 8738
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۲۰
رییس سازمان حفاظت محیط زیست وارد جنگل ملی گلستان شد

معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز پنجشنبه به منظور شرکت در مانور مهار آتش سوزی وارد جنگل ملی گلستان شد. به گزارش ایرنا این مانور با هدف هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مختلف برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ملی گلستان با حضور دستگاههای […]

reis_sazman_mohitzist_ebtekarمعصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز پنجشنبه به منظور شرکت در مانور مهار آتش سوزی وارد جنگل ملی گلستان شد.

به گزارش ایرنا این مانور با هدف هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مختلف برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ملی گلستان با حضور دستگاههای ذیربط سه استان گلستان، سمنان و خراسان شمالی برگزار می شود.
هدف از اجرای این مانور که استانداران سه استان مذکور نیز از آن دیدن می کنند، پیشگیری از وقوع آتش در جنگل ها و به ویژه پارک ملی گلستان و ارزیابی توانمندی ها، امکانات و نیازهای منطقه است.
این مانور بین استان های گلستان، خراسان شمالی و سمنان با هدف کاهش آسیب ها و افزایش آمادگی برای مقابله با آتش سوزی و کاهش خسارت آن در پارک ملی گلستان اجرا می شود.
مجری این مانور سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده و مسوولیت هماهنگی بین استان ها و دستگاه های مختلف از جمله هلال احمر و ستاد مدیریت بحران بر عهده این سازمان است.
در سال گذشته هشت مورد آتش سوزی بزرگ در پارک ملی گلستان رخ داد و در مجموع ۳۲ آتش سوزی در این جنگل ثبت شده است.
امسال نیز با توجه به کاهش بارندگی ها، افزایش دما، کاهش رطوبت و خشکسالی در استان گلستان لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث بیش از پیش ضروری است.
پارک ملی گلستان با حدود ۹۲ هزار هکتار مساحت در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان زیبای گالیکش و در منتهی الیه حوزه استحفاظی استان گلستان به سمت خراسان شمالی قرار دارد.
این بوستان با اقلیم های متفاوت و مناطق زیستی متنوع جنگلی، استپی و چشم اندازهای طبیعی به لحاظ دست نخوردگی جوامع زیستی، گیاهی و جانوری و اکوتوریسم های طبیعی آن علاوه بر بحث گردشگری به عنوان میراث طبیعی و تنوع ژنتیکی از اهمیت زیادی برای محققان و دانش پژوهان برخوردار است.
پارک ملی گلستان در سال ۱۹۷۷ میلادی به عنوان ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و از قدیمی ترین پارک های ملی جهان به شمار می رود.
جنگل یا پارک ملی گلستان منطقه ای است که یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و افزون بر نیمی از پستانداران کشور را در خود جای داده است، این بوستان از نظر طبقه بندی اقلیمی، دارای سه اقلیم متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است و به همین دلیل پوشش گیاهی متنوع از استپی خشک تا جنگل های انبوه دارد.
معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز با استقبال جمعی از مسوولان استان گلستان وارد فرودگاه گرگان شد و بلافاصله برای شرکت در مانور مهار آتش رهسپار جنگل ملی گلستان شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=8738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.