• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

رییس جمهوری: الگوهای آبیاری و کشت باید با توجه به شرایط اقلیمی کشور تغییر کند

  • کد خبر : 5610
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

رییس جمهوری تاکید کرد: با توجه به متغیرهای مختلف و شرایط اقلیمی، روشهای آبیاری، کشاورزی و الگوهای توسعه باید تغییر کند. به گزارش ایرنا، دکتر ˈحسن روحانی ˈ عصر چهارشنبه در جمع ایثارگران و برگزیدگان استان اصفهان افزود: روش های سنتی آبیاری و کشاورزی و الگوهای توسعه صنعتی کشور با توجه به وضعیت فعلی نیازمند […]

reis_jomhoorرییس جمهوری تاکید کرد: با توجه به متغیرهای مختلف و شرایط اقلیمی، روشهای آبیاری، کشاورزی و الگوهای توسعه باید تغییر کند.
به گزارش ایرنا، دکتر ˈحسن روحانی ˈ عصر چهارشنبه در جمع ایثارگران و برگزیدگان استان اصفهان افزود: روش های سنتی آبیاری و کشاورزی و الگوهای توسعه صنعتی کشور با توجه به وضعیت فعلی نیازمند بازبینی و تغییر است.

رییس جمهور تاکید کرد :در قالب الگوهای جدید، مدیریت بر برنامه و بهره وری بهینه از آب باید مورد توجه قرار گیرد و نیاز بخش صنعت به آب از طرق دیگر تامین گردد تا علاوه بر حل مشکلات کمبود آب، تهدیدات زیست محیطی نیز مهار شود.

وی افزود: بازدید از یکی از گلخانه های اطراف شهر اصفهان در برنامه دولت تدبیر و امید قرار دارد و این بازدید در راستای اهمیت تغییر الگوهای کشت و آبیاری صورت می گیرد.

دکتر روحانی به تلاش دست اندرکاران دولت برای حل مشکل کمبود آب در سراسر کشور اشاره کرد و گفت : تاکنون جلسات متعددی در شورای عالی آب تشکیل شده و در این شورا راهکارها و مصوبات خوبی برای حل مشکل آب در نقاط مختلف کشور تدوین و تصویب شده است.

وی اضافه کرد: مشکل آب یکی از مشکلات جدی تمام استان های کشور بویژه استان اصفهان است که دولت در این زمینه مصمم به حل این مشکل به کمک برگزیدگان و فرهیختگان و مسوولان ذیربط است.

رئیس جمهوری از برگزیدگان و فرهیختگان خواست با همکاری مسوولان ذیربط مشکلات کشور را حل کنند.

رودخانه زاینده رود باید همیشه جاری باشد
رییس جمهور با بیان اینکه رودخانه زاینده رود با تدابیر و مدیریت مقامات کشوری و استانی باید جاری باشد، افزود: جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود از سوی دولت یازدهم یک شعار نبوده بلکه تصمیمی بود که محقق شد و آب در زاینده رود جربان یافت که این جریان باید همچنان به تناسب وضعیت، کم یا زیاد جریان یابد .

وی با اشاره به پایان یافتن عملیات حفاری تونل سوم کوهرنگ بعد از گذشت ۲۰ سال، آن را نشانه ای دیگر از عزم دولت تدبیر و امید برای حل مشکل آب منطقه و حوضه زاینده رود ذکر کرد و افزود: دولت با این اقدام گام های نخست در خصوص کمبود آب این استان را برداشته است.

وی با بیان اینکه استان های دیگر کشور همانند استان اصفهان به دلیل کمبود آب با مشکلات متعددی مواجه شدند، تاکید کرد : تمام مسوولان ذیربط باید با همکاری یکدیگر این مشکل را مرتفع کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه با بسته شدن یک در می توان با بازکردن دری دیگر مشکلات را حل کرد، ادامه داد: در حال حاضر قیمت نفت کاهش یافته است اما دولت از طریق دیگر، بودجه مورد نیاز بسیاری از پروژه ها را تامین می کند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=5610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.